Foton från Ella.

Idag fick jag foton av Ella som hon tagit när hon och jag va ute och fotade för ett tag sen, tänkte ladda upp några stycken nu. Hon är duktig!

Tack Ella för dom underbara bilderna ! (:

Idag har jag vart i skolan, seg dag ^^
När jag kom hem började jag skriva på min svenska recension direkt efter middagen, fixade också lite på NOn. Usch vad tråkigt det kan va med läxor.. Dom borde göra dom roligare, hur vet jag itne, men det borde ju gå, eller ?

Nu sitter jag här, bloggar och fixar lite med bilder samtidigt som jag ser på house,  äntligen kväll liksom.. ^^ Puuh,  så skönt när man kan ta det lugnt och slippa oroa sig för allt,  kvällar och helger är bäst.

Jag sitter också och väntar på sms från Andreas, känner mej ensam, men det gör inget.  Ser ju på tv så jag roar mej själv ändå.. ;)

Vad har ni för roliga planer inför Valborg ? Ska alla på ekbacken eller ?

Jag har planerat att vara hos Andreas, vet inte vart vi ska vara än och se majbrasan, men det blir nog kanske Skede eller nåt.. ^^  Mamma och pappa ska till Hultsfred och Cicci ska till en kompis .  Så mamma och pappa får vara utan både mej och Cicci hela helgen  !  Skönt för dom (:

Ne nu orkar jag inte skriva mer,  blev så mycket på en gång. ^^ haha

Ha de bra !  Puss.

måndag.

Idag va bussen trasig  -  igen, vet inte vad som va fel men hur som helst så kom den en timma försent, jag hade tur eftersom mamma va ledig, så hon skjutsade in mej och Cicci till skolan.. ^^
jag skulle egentligen haft hemkunskapsprov idag med, men jag och Evve frågade om vi inte kunde ta det nästa vecka i stället , - och självklart kunde vi det, ! Toppen,  hehe.    Känns skönt, har några inlämningsuppgifter denna veckan, har inte hunnit öva så mycket på provet,  och så ska jag ha MVG i hemkunskap, så är det bara,  måste satsa högt,  men får jag ett VG så är jag väldigt nöjd ändå !
Jag slutade skolan vid halv 2 idag, tog kvillbussen hem, där mamma hämtade mej i Kvill. När jag kom hem såg jag lost ( inspelat från förra tisdagen ) och sen gjorde jag typ ingenting tills middagen va klar. Efter middagen hjälpte jag pappa ute lite, sen dammade jag mitt rum,  va klar typ halv 8, så satte jag mej vid datan, och nu sitter jag här !

Jag saknar Andreas ovanligt mycket idag.  vet inte vad som flygit i mig,  i skolan träffade jag han bara lite, och dom stunderna tog jag inte vara på känner jag nu..
Känner mej ovanligt nedstämd ,  vet inte varför.. ganska jobbigt..  Andreas tror jag är sur för jag inte skriver smilisar på sms,  men jag kan inte ! ,  det känns bara fel..

Ajja,     jag ÄLSKAR DEJ ANDREAS LENNARTSSON, och kommer ALLTID att göra det..  LOVAR ! <3<3

Ne nu ska jag inte skriva mer.. ^^

Ha det gott !   ( ska försöka klämma fram en smilis nu )  ---->   :)

"Fotodag hos Andreas" <3

Idag åkte Andreas och jag med pappa hem till Andreas. Där hade vi jätteroligt, tog över 400 kort, men lugn, jag ska inte ladda upp alla ! Men såklart får ni se några stycken!

Fredrik i köket på morgonen när han kom upp ^^

Andreas gick runt lite själv och tog kort i huset, detta är ett foto!

På förmiddagen åkte vi inte till stan sen på eftermiddagen gick vi ut på baksidan och fotade lite ! (:

Andreas fick såklart ställa upp som modell !  ,  snygging (a) <33

Fredrik satte gitarren i knät på mej och skulle fota ;)  ( Andreas köpte hatten på bilden idag! älskar den! )

Sen blev det foton på studsmattan, mkt kul !

Fredrik lekte med modell,  spelade gitarr samtidigt (y)

Senare satte sej Fredrik och Andreas på studsmattan och spelade, Andreas spelade keyboard och Fredrik gitarr.

Andreas nya solglasögon + hatt ! (:

På kvällen gick jag, Andreas och Amanda en promenad till pulkabacken, hade tänkt gå länge men jag fick skoskav..^^ ( utsikt på kortet! )

Eftersom jag fick skoskav lånade jag Andreas skor, han fick gå barfota,  stackarn.. (a)  Skorna var dock LITE ( ! ) förstora för mej.. ^^

Gullig bild tkr jag (a) .

Dagen har vart jätterolig!  och nu ska jag nog leta upp Andreas och hitta på nåt igen, låter som att han spelar keyboard.. (a)

Hoppas ni haft en lika bra dag som jag !

Kommentera  !

Muffins !

Idag har jag bakat ! Va jätteroligt, det va så länge sen nu!
Det blev muffins, mums säger jag bara !

Det blev både vanliga muffins och ...

choklad muffins ! (:  Hihii,  ne nu ska jag upp och smaka dom !

Puss .

En sövd King - Shopping på stan ^^

I förrgår ( måndag ) var King hos veterinären, de sövde honom och tog bort tandsten.
När mamma kom hem med honom bärde hon och pappa upp honom på badsidan. Där fick han ligga och "sova" tills han började kvickna till. Såhär söt va han när han sov !! ( kolla bilden ! )

Lill - King !

Efter ett tag gjorde han lite misslyckade försök att försöka lyfta huvudet och lägga sej lite redigare. Mamma och jag fick hjälpa honom och tillslut fick vi honom till och med till att gå några vingliga steg ( det såg ut som att han va full ). Vi tog på han koppel ( för annars la han sej ner hela tiden ) och började gå runt lite med han, inte så mkt i början men sen blev det mer och mer. Han behövde vila sina ostadiga ben lite med.
Rästen av kvällen sov han mest,  helt slut stackarn <3

ONSDAG!

Idag va det först skola, SH - prov, men det gick väl Okej, tror jag.. ^^  Efter skolan gick jag till ungdomsmottagningen, behövde nytt recept på p - piller. Efter det gick jag, Åsa och Evve på stan lite. Jag köpte 3 par trosor ( 2 till mej och ett par till Cicci ) på Vero Moda,  sedan köpte jag ett linne på People.
Mycket nöjd ska jag sägga ! Trevlig dag , tjejer ! (:

Åsa was here !

"Idag" (18/4) va Åsa här, vi hade massa kul och spelade wii och gick en promenad ;)

Lilla King ute i skogen (: Han fick såklart följa med !

bild.

Åsa ( ! )

Jag ( ! )

Vi får se till att va snart igen Åsa ! (:
När Åsa åkt hem på kvällen kom Andreas hit :) Mys, Mys ! ( a)

Äntligen fredag!

Idag blev det först skola, ganska slappt och vi flummade ganska mkt (a)
När jag kom hem åt jag, sen spelade jag Zelda (på Wii). Efter det blev det data + tv,  som vanligt..(a)

Ajja,  imon blir det iaf till att va med Åsa! Väldigt roligt faktiskt! (:  hehe.  Skriver mer imon.. (a)

Ha det bra !  Puss

Jag älskar dig, Andreas Lennartsson
Vi föralltid älskling ?

090415 - 090416

Nu har jag hamnat efter lite igen med bloggandet, förlåt ^^  Men här kommer lite vad jag gjort onsdag - torsdag iaf (:

ONSDAG
Idag hängde Andreas med mej hem efter skolan. Vi hade riktigt trevligt!  Dock va han inte här så länge, från typ 3 till 5 bara, men varje sekund är värdefull med dej, älskling !
När vi hade ätit cyklade vi ner till ramsen, vi solade lite ( fast det blåste ) och pratade, mysigt ska jag säga! Va länge sen jag va där nere nu ! Så vackert (:

TORSDAG
Idag har jag inte gjort alls mkt. När jag kom hem från skolan åt jag, sen gjorde jag läxor. När jag va klar med mina läxor satte jag mej och hjälpte Cicci med sina läxor. Tror det gick bra .. ^^ haha. Efter läxor blev det data, sen dusch, sen data + tv.
Har inget liv asså..  ^^

Gran Canaria!

Nu äntligen hade jag tänkt att berätta om min resa!  Ska försöka berätta dag för dag vad jag gjorde , så skriver lite text till bilder ist,  blir lite lättare. Det blir nästan som en dagbok.
Tyvärr har inte bilderna bästa kvalitet, va tvungen att kopiera dom från min bilddagbok , för min lösa hårddisk har antagligen gått sönder ( det är där jag har alla orginal bilderna ), får inte in den i datan.. ^^ Tyvärr.  Men bilder blir det iaf!
Läs och njut! , (:

ONSDAG - 090204

Klockan 02.20 åkte vi hemifrån mot Göteborg. Planet lyfte 08.25 och vi va framme på Gran Canaria kl 13.10.
Sedan åkte vi buss till hotellet som låg i Mas Palomas, hotellet heter Koala Garden Suites ( ni ser hotellet på bilden ).
Väl på hotellet packade vi upp och kollade oss omkring lite, alla var trötta efter resan och gick och la sej tidigt.

Den vackra utsikten från våran terass! (:

TORSDAG - 090205

Jag vaknade på natten av att jag hade ont i halsen, på morgonen när mamma väckte mej hade jag fortfarande ont i halsen ( början på min förkylning ) ^^ . Men när vi hade bytt om, ätit och sånt så tog vi strandbussen ner till stranden, det blåste nåt hemskt så det blev inte länge vi stannade där. Men mamma och Cicci hittade ett ställe där det inte blåste så mkt medan jag och pappa gick längs stranden för att kolla lite.
Gick förbi en nudiststrand ( som va längre bort på samma strand som alla andra va på ). Det  va lite äckligt, gamla gubbar som gick omkring nakna! ^^ Men vi såg nåt fint också,  ett otroligt sandslott, det finaste jag sett.  Visste inte man kunde bygga såna på riktigt! ( kolla bilden! )

Nere vid stranden, där vi gick av strandbussen !  Fint !

Det blev också lite badande i poolen när vi kom tillbaka till hotellet ( kolla bilden, det är jag ^^ ) . Poolen va tempererad, alltså va det typ 28 - 30 grader i den! Underbart (a)  På kvällen satt jag på internetcafeét ett tag, saknade ju alla här hemma såklart! :)

FREDAG - 090206

Tog strandbussen ner till stranden idag med, låg och solade lite, blåste inte alls lika mycket, men den var röd flagga idag ( det va det igår med! ). Mamma och jag doppade oss i havet, en gång ( as kallt!! ). Vi gick också runt lite och kollade i affärer !  När vi hade kommit tillbaka till hotellet låg vi och solade vid poolen en stund, mamma och jag badade i poolen lite med.

Fanns en gammal fyr nere vid stranden,  vacker ( tycker jag ) !

En till sak byggs av sand på stranden, en drake.  Hur fin som helst! Denna va bredvid fyren och det fanns även fler sandsaker här ! (:

Senare, på kvällen gick vi till ett shoppingcenter och handlade lite, på vägen tillbaka gick vi till Holiday World. Där va det lite nöjesfält, vet inte riktigt hur man ska förklara, En byggnad + en inhängnad med lite saker, typ parisehjul, fritt fall, bowling och sånt,  Va lite roligt!
Fanns en tjej med 2 papegojor där inne med, hon stod och tog kort på personen som fick ha fåglarna på sej. Cicci och jag blev offer.. ^^  Mamma köpte kortet sen, för 10 Euro.

Fotot ^^ ( jag har tagit ett kort på fotot! )

Lite utsikt från shoppingcentret vi va på, på kvällen ( i solnedgång )

LÖRDAG - 090207

Idag åkte vi till någon slags djurpark. Där fanns fiskar, djur, fåglar, reptiler och allt möjligt!  Fast mest fanns det nog fåglar. Det va jätteroligt där!  Helt underbart fint, och så 3 föreställningar.  En föreställning va med pappegojor ( se bilden! ), en va med örnar ( ! )  å en va med exotiska fåglar.  Hela parken va som en djungel, eller ett paradis, ajja vacker va den iaf!

På kvällen åkte vi till ett stort shoppingcenter, Jumbo. Det va hur stort som helst och vi han inte ens kolla igenom halva !

Utsikten från den hödsta punkten på parken. Fint eller vad ?? (:

Fina kaktusar ! ( lägg märke till att den till höger ser ut som ett hjärta ! )

SÖNDAG - 090208

Idag gjorde vi nästan ingenting.  Legat ute vid poolen hela dagen typ, och sen på kvällen satt jag på internet cafeét ett tag. Det var nog det ända jag gjorde ^^

MÅNDAG - 090209

Idag åkte vi buss till Porto Rico där vi låg på stranden och solade. Jag brände mej jättemkt i knäväcken och är för övrigt röd som en kräfta hela jag. Jag brände mej också jättemkt på skinkorna ( ! ) kunde knappt sitta, och tack vare brännan i knäväcken kunde jag inte gå heller  !  HEMSKT !
Men såklart går jag, och sitter ändå, för på kvällen, när vi kommit tillbaka till hotellet tog vi taxi till Jumbo. Där shoppade vi lite igen, och så tatuerade jag med ( !!! )  Är så lycklig  :D  Det blev ett hjärta på högra vaden. Det blev jättefint och gjorde inte alls så ont som jag trodde det skulle göra ! Tatueringen kostade 50 Euro, men pappa va snäll och betalade ( så länge ), fick såklart betala tillbaka sen ^^

Min tatuering ( ! )

TISDAG - 090210

Idag har jag tagit det lugnt, suttit ute i solen lite grann på morgonen. Kunde tyvärr inte sola mer pga min solbränna så jag satt med linne, leggins och kjol. Senare gick vi en promenad till ett shoppingcenter. Förövrigt gjorde jag inte så mkt, spelade kort, läste och slappade.

Lite utsikt från shoppingcentret på dagtid ! (:

ONSDAG - 090211

Idag åkte vi hem. Resan gick bra och vi va hemma i Pauli igen ungefär vid 1 på natten. Jag gick och la mej direkt, utmattad efter resan ( igen ) .   ( bilder är före - efter resan )

Semestern har varit helt underbar! Hoppas det blir nästa år igen !!  (:

Mormor & Morfar ' + Uppsats!

Nu har jag äntligen bloggat lite igen ^^  hehe,   fast har inte hunnit skriva om utomlandsresan än, det gör jag så fort jag får tillräckligt med tid! Det är så många bilder jag vill lägga upp (:  Vill ni veta nåt om den får ni kolla min bilddagbok så länge!
- lemongeen.bilddagboken.se

Just nu sitter jag och lyssnar på radio, smsar och väntar! Mormor och Morfar ska komma sen, mitt på dagen nån gång. Vi ska äta lite påskmat (igen) , och umgås!´
För övrigt så har jag lite annat viktigt jag måste hinna med idag eller imon..  Har en uppsats som jag måste skriva klart innan tisdag, å sen lite engelskaglosor (40 + synonymer, motsaster och förklaringar) jag måste lära mej tills på torsdag.  Usch!  Kommer bli en hemsk avslutning på lovet..  För det är nästan slut nu ju!  Sista lovdagen imon! Usch..

Nehe, nu ska jag inte deppa!  Utan ta varje dag som den kommer!  (:  Ha ett bra fortsatt lov allihopa!

Puss. ´

GLAD PÅSK!

Igår när vi kom hem från Ullared och hade packat upp och allt sånt dära nödvändigt gjorde vi i ordning lite god påskmat! (:   ´Vi åt och hade trevligt!

Lite senare fick jag mitt påskägg,  mums!

ÄLSKAR PÅSKEN!

Glad påsk allihopa! :D

Ullared!

Fredag - Lördag va jag, och familj, i Ullared! '  Alltid lika kul!
När vi kom dit på fredagen handlade vi lite, sen åt vi, sen checkade vi in i stugan (som vi skulle bo i), sen handlade vi lite till.
På kvällen duschade vi King,  så söt han är!  Helt blöt,  och när vi skulle få in han i duschen (han hatar att duscha) så sprang han ut! Han ville in i bilden, åka därifrån.. XD hhaha.   Men tillslut fick vi in han iaf,  jag stod utanför med kameran, såklart!

På lördagen städade vi stugan, packade, och sen åkte vi och handlade igen ^^   Gick även en promenad med King på morgonen innan vi skulle åka från stugan. Tog lite kort på naturen .

Mina inköp:
- 2 långa t-shirtar (som jag kan ha till leggins!)
- 1 vanlig t-shirt
- papper

Blöt hund! (på kroppen)

Ny duschad, så lockig! (:

En å som rinner förbi campingen.

Mina inköp!

Längtar redan tills det blir Ullared igen! (:

Skärtorsdag - Konsert på Zonen!

På kvällen va jag och Andreas (<3) på konsert. Helt okej!
När första bandet (CNR) hade spelat och jag hade tagit kort på dom och när nästa band hade börjat så gick Andreas och jag bort till Maxi (för banden som spelade då va inte så bra) , där pappa va.  Vi hjälpte honom att handla, sen åkte vi till Sjunnen, till Andreas och fikade. Sen lagom till halv 10, då TWNC skulle spela åkte vi tillbaka till Zonen igen.
Jag tog kort på dom också,  sen åkte vi hem!

Här kommer några kort som jag tagit.  Tog flest kort på TWNC, bara för att dom va så svåra att fånga på bra kort, dom rörde sej så rackans mkt! ^^ haha

CNR!

TWNC!

Tack för en fin kväll, Andreas !  <3

Skärtorsdag - fota med Cicci

Nu är jag lite lagom seg, igen.  Hinner typ aldrig lägga upp bilder här längre,  därför kommer allt på en gång när jag väl hinner ^^ Men nu kommer lite om torsdagen iaf! :)

Idag har jag vart ute och fotat lite med Cicci och på naturen .  På kvällen va jag på konsert på zonen i Vetlanda,  skriver mer om det sen! :)

Mina vårkläder - t-shirt och uppvikta jeans !

Blev några fina vårbilder iaf,  eller ? :)  Kommentera Vettja!

Evve <3

Nu är jag hemkommen från Evelina. Jag har haft jjätteroligt! Sett på disney film , CSI, house. Vart ute med hundarna, ätit godis och framförallt fotat! (:
Evve har världens snällaste, och sötaste hamster!! (:   Och så har en hund hos dom (Mimmi) Precis fått valpar, så småå och så underbart gulliga!   älskar att va hos Evve,  alla är så snygga där Liksom ^^ haha :)

Evves Hamster, Skipper.

Skipper

Albin, en av familjen Gustavssons katter.

Mimmi, med sina valpar.

Evelina, jordens mest snygga människa!

Evve, och hennes gosedjur (:

Jag och Evve  <3

Evve, vi måste va snart igen,  alltid lika kul!!    Älskar dej vännen <3

Tisdag eftermiddag - fota med Cicci

Hade inget att göra igår på eftermiddagen, innan bussen gick så jag gick ut på trädgården med min lillasyster, Cicci.
Tog lite kort på henne och så, det va väldigt kul! (:

Här kommer nu några bilder :)

Skadat armen.. ? ^^

Min modellsnygga syrra (a)

King står mellan mina ben, så sööt ! (:

Cicci , du är så söt när du skrattar!

Fotograf: Jessica Hill
Modell: Cecilia Hill

Lugg ^^

Nu sitter jag här, väntar på att klockan ska gå. Ska snart iväg ner till bussen - ska till Evve. Som tidsfördriv idag jag har lekt med mitt hår. Har pysslat lite å gjorde så det såg ut som om jag hade lugg. Ska visa några kort (:

Foton från Evve kommer sen, när jag kommer hem imon! (:

[  Älskar att ha stativ! Då kan man ta kort på sej själv mkt lättare.  Underbart! (:  ]

Ha det bra så länge!
Puss.

Måndag - fota med Ella!

Här kommer några bilder från när Ella och jag fotade! (:

Njut!

groda jag såg när jag cyklade mot ladugårdarna (:

Ella ligger i gräset där, kolla noga! Hon fotar (:

Min trädgård, äntligen! Några blommor :)

Tack för en UNDERBAR kväll Ella!   Detta måsta vi göra om! (:

måndag - fota med Andreas!

Ute och fotade med Andreas idag (:  Underbart roligt! Blev många fina kort!

Här kommer några.

dagens vårkläder (ignonera tofflorna!)

Blåsippor <3

Älskade Andreas <3

Jag

Vi <3

Underbar dag!

På kvällen blev det dessutom att ge sej ut och fota med Ella! (:
Bilder kommer snart!

filmkväll hos Kickan!

Nu kommer bilderna från filmkvällen, lägger INTE upp alla jag tog, så va lugna! (a)

Angelica (Kickan) <3

Jag spelar GuitarHero ^^ ,  på easy!

Kickan och Jag !

Popcorn + morötter + dipp + cola (y)

filmen vi såg va Patrik 1,5, mkt bra !! (:
Underbar kväll <3

Lördag - Söndag '

Igår (lördag) va jag och andreas i Virserum och firade hans kusin Anna.
På kvällen gick vi ner till Angelica och sjöng singstar, spelade guitarhero och såg på film (Patrik 1,5). Det va en helt okej kväll! Tog lite foton med, såklart. Lägger upp dom senare.. ^^

Idag fick jag och Andreas sovmorgon till 11 (woow!). Vi gick upp och åt frukost och sen spelade Andreas fable och jag duschade. Ska försöka hinna övningsköra och läsa lite sen med.
Slapp dag!

min cykel ^^

ha en bra dag! (fast inte vädret är det bästa^^)

PÅSKLOV!

ÄNTLIGEN! Så skönt att slippa skola och läxor i en vecka. Fast läxor slipper jag inte riktigt ändå, har lite att göra över lovet ^^ Ska läsa ut 2 böcker, lära mej 40 engelska glosor, skriva en uppsats å så. Men det borde jag nog hinna (:

Okej, vad har jag nu för planer för lovet??

FREDAG: Andreas
LÖRDAG: Andreas
SÖNDAG: Andreas
MÅNDAG: Andreas
TISDAG: Evve
ONSDAG: Evve
TORSDAG: gå på konsert ( TWNC och CNR spelar (Y) ) Jag ska fota båda banden !
FREDAG: Ullared
LÖRDAG: Ullared
SÖNDAG: Inget ^^
MÅNDAG: Inget ^^

Uppbokat eller vad ? ;P  Fast det är inte HELT säkert att jag ska va med Evve än,  å inte heller HELT säkert att jag ska på konserten på torsdag. Men en ganska bra vecka , tkr jag ! (:

Har nog lite tid över om någon annan vill hitta på något under lovet ? (:
Messa mej isf! ^^

Blommor

Läs dagens Vetlandaposten!

I måndags gav jag ett minneskort med foton på (som jag tog i lördags) till Patricia. Hon lämnade in dom till Vetlandaposten, och idag kom dom  med!  Är så glad, för det står att det är JAG,  Jessica Hill som tagit korten(: Alltid en början väl ?  Ska försöka åka på flera saker och ta kort och sen maila in fotona, det kan väl bli början till en karriär, ? Kanske ? :)  Haha.  Hoppas iaf!

Vill  ni se vilka kort som kom med, så läs Vetlandaposten Vettja! (:

Vetlandaposten !

Have a nice Day! ' (like me)

April, April, Underbara April!

Idag har vart en helt okej dag! Skolan va slapp och när jag kom hem va jag ensam hemma (:
Blev en liten promenad med King till skogen, sen lämnade jag han ute på gräsmattan så han fick va ute ett tag. Han la sej direkt och njööt (:

King älskar solen lika mkt som jag!

När jag hade lämnat King gick jag runt lite ute & tog kort. Lite svårt att hitta nåt fint att ta kort på här i Pauli så det blev inte många foton ^^
Här är några (:

Bockia ^^  (heter det så?)

Första fjärilen jag sett i år!  (I Sverige)

Dags för sparken att åka in i garaget nu ;)

Underbaraste King

När pappa kom hem åt vi, sen gick jag & pappa ut och skulle fixa lite utomhus. När vi skulle byta däck på den röda bilen så upptäckte vi (när vi hade bytt ett däck) att en sak inte gick att lossa på ^^ Så vi fick byta tillbaka igen,  haha  . Jobbigt´

Tack för en underbar dag, men ett underbart väder! (: