Resa till Danmark / Tyskland !

Nu är jag hemkommen från våran " familjutflyckt " till Tyskland ! Fast ska nog påpeka, vi va bara i Tyskland i cirka två timmar ^^

Ska berätta om våran färd ;)


Vi åkte från Gunnarsö klockan 12 på måndag natten och åkte raka vägen ner till Helsingborg. Där var vi framme vid 4.15 eller något. Efter att ha tankat så åkte vi på färgan 4.30. Det tog 20 minuter att komma över till Danmark. Vi hade tur, när vi va på båten va det soluppgång! Jättefint ute på sjön! :)   Inte ofta man är uppe så tidigt så man hinner se soluppgången !


båten


Sverige


Sverige


båten


Soluppgång


Danmark




När vi kom till Danmark började vi bila, vi åkte rakt igenom Danmark till Rödby. Där vi skulle ta en färga som tog oss till Tyskland.


fin bro i Danmark som vi åkte över

 
bron




Klockan 8.15 gick vi på färgan till Tyskland. Den tog 45 minuter så då passade vi på att äta frukost och lite med :) 


havet




I tyskland handlade vi bara på en affär, vi hade nämligen tre timmar på oss från o med att vi stämplade å åkte på färgan Danmark - Tyskland tills vi åkte på färgan tillbaka till Danmark igen, höll vi den tiden skulle vi få 300 kr tillbaka, så de gjorde vi !


affären, den va egentligen en stor båt ( ! )




När vi kommit tillbaka till Danmark igen stannade vi vid den där fina stora bron för att fota (:  Sedan åkte vi raka vägen tillbaka till Helsingör, där färgan tillbaka till Helsingborg skulle gå.


bron


Danmark




När vi kom tillbaka till Helsingborg checkade vi in på hotell ( scandic nord ) . De va lite lagom lyxigt tycker jag ! Gratis gym & pool (:   På detta hotellet sov vi en natt ( alla va jättetrötta för de blev ju inte så mycket sömn.. ^^ ) och sen på onsdagmorgonen åkte vi hemmåt.








På hemvägen stannade vi vid ett godis-flygplan och köpte godis.
Kilopriset var 49 kr , och jag köpte godis för 51 kr (a)

( nu känner jag mig lite lagom tjock ! x) )



Det var nog allt jag har att berätta om resan (: 

Hoppas ni uppskattade bilderna ??
KRAM

Kommentarer
Postat av: Ellabolla'

vilka härliga bilder :D !

2009-07-17 @ 21:14:58
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0