Onsdagen med Evve och Eldo !

Idag har jag varit med Evelina efter skolan ! Dagen har vart väldigt jobbig från börjar men sen blev den toppen ! (:

När vi åkte bussen till Sjunnen så glömde alla trycka på stopp ( klantigt ! ) så vi fick gå från Holsby till Sjunnen, det är inte jättelångt, men de va väldigt jobbigt för det är bara uppförsbackar till Evve !

När vi kom hem till henne åt vi makaroner och korv (;

Sen skulle vi ner till stallet, jag skulle prova att sitta på hästen så jag fick låna ett par ridbyxor, strumpor, skor, långärmad och jacka.  ( Tack Evve för lånet ! )

När vi bytt om åkte vi moppe ner till Skede,  vi hade lite tur eftersom de va uppehåll i allt regn då.


Såhär såg jag ut innan vi åkte ner till stallet  .. XD har aldrig haft ridkläder på mig innan, va lite jobbigt i början, men blev riktigt bekvämt sen ! (:


Här rider Evve på Eldo !


Evve & Eldo


Evve & Eldo


Evve & Eldo


Evve & Eldo, lika söta båda två !


Det började regna och hagla när Evve red så så ställde vi oss under ett träd,  Eldo va så hungrig så han började äta av löven,  fast det fick han inte egentligen, ^^


Nu va de min tur att rida ( ! ) Det är första gången på många år som jag över huvudtaget sitter på en häst ! Och det är första gången som jag satt på en häst utan att någon höll i hela tiden !
När jag skulle upp på hästen vågade jag inte göra som man ska göra så jag klev upp på en bänk sen fick Evve leda Eldo mot bänken så jag kunde gå upp på han därifrån, men det gick bra . !
Första gången jag satt på han satt jag som en pinne, va livrädd att jag skulle åka av ! Men sen började det regna lite smått å jag hoppade av ( på bänken ). Vi väntade tills det slutade regna,  sen spände vi upp dom sakerna man har fötterna i och spände sadeln lite, så det skulle passa mig bättre.
Sedan hoppade jag upp igen på Eldo,  denna gången gick vi runt lite mer,  Evve förklarade hur jag stoppade honom och hur jag fick han att gå. Hon släppte lite med så jag fick rida själv.


Det gick faktiskt väldigt bra ! Red runt lite på banan själv och övade medan Evve tog kort (: Nu va jag helt plötsligt helt mjuk i kroppen, jag liksom gungade med,  det va härligt !


När klockan började bli mycket så skulle vi tillbaka till stallet,  å jag fick rida tillbaka,  det va så kul ! Evve gick självklart framför och höll i när vi skulle rida ute på vägen, hade aldrig klarat det själv !


Sedan tog vi in han i stallet igen, vi ryktade han och så. Jag tog lite kort.


Jag som "hästtjej"  (:


Eldo <3


Eldo (:


Utanför stallet fanns det en jättesnäll och söt kisse!  Är så kär i den,  hade stor lust att ta hem den !

Deen låg och sov i gräset och jag plockade snabbt fram kameran och jag han ta ett kort innan den reste sig upp och började gå mot mig. Jag tänkte " ja nu får jag ett gulligt närkort " men katten gick för snabbt och luktade på kameran och sen började den gosa med den !  Tänka sig ! Jag hade väckt katten och den skulle gosa !  Jag hade inte vart lika glad om någon väckte mig !
Jag tog lite kort på den sen när den kelade med oss,  riktigt snäll katt ! (:



Jaja,  nog skrivet ! 

Tack för en bra dag Evve ! :D  <3  Måste få rida fler gångeer ! (:

Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh vilken fin häst!

Och misse!

Ha en härlig helg!

2009-06-06 @ 02:44:58
URL: http://linaishav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0