Hur använder jag en reflexskärm?

I denna korta beskrivningen tänkte jag förklara hur jag använder mig av reflexskärm. Det jag ska påpeka innan jag börjar förklara är att jag inte äger en riktig ännu utan gjorde en själv av en bricka och folie.

En reflexskärm gör så att ljuset blir jämnare över ansiktet (om det är en människa man fotar) och hårda skuggor försvinner. Det är så jag skulle förklara varför man ska använda en reflexskärm speciellt när man fotar människor.

Hur gör man då?
När jag fotade Evelina var det första gången jag använde reflexskärm och då testade jag mig fram fullt ut. Det är alltså det jag kan rekomendera; att testa sig fram för att hitta den perfekta speglingen av ljuset. Man såg verkligen en stor skillnad mellan att ansiktet var skuggigt och när man lyckades pricka in speglingen med reflexskärmen. Vi turades om att hålla skärmen och så fotade jag samtidigt. Det är inte alls svårt och tro mig, det är roligt första gången för man blir så imponerad!

Nu ska ni få se ett par kort, bara för att se hur det funkar. Hoppas att jag inte förklarade för krångligt utan att ni förstod och att det var till lite hjälp. Lycka till nu! :)
Lägg märke speciellt till området under ögonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0