Gran Canaria 12-19 Feb.

Hejsan. Nu har jag äntligen lite tid över och tänkte sätta mig och skriva en " dagbok " över våran resa. Hoppas ni läser, skulle även bli glad över lite kommentarer (Y).

Fredag 12/3
Ca klockan 2 på natten åkte vi hemifrån Pauliström mot Göteborg, där vi var framme någon gång innan 6. Ungefär klockan 8 på morgonen lyfte planet och var framme i Las Palmas, Gran Canaria vid 1-tiden sen.
När vi kom fram till vårat hotell som hette Cay Beach i Las Meloneras packade vi upp lite grann, bytte om och sen bara vilade efter resan. Utsikten från hotellet var underbar. På ena sidan såg man havet och på andra sidan massa berg långt bort. Hur fint som helst!

Bilder från resan hemifrån till hotellet.










På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang vid havet. Jättefint verkligen och min Hawaii-pizza var hur god som helst (Y) Godaste på länge ska jag tala om! Tyvärr drack jag Cola till pizzan så jag fick ont i magen sen, och då hade vi gått ganska långt , men det var bara att bita ihop och ta sig hem ändå. Och till råga på allt hade jag även skoskav, så fick gå barfota ^^. Ännu mer problem blev det när vi kom tillbaka till hotellet, då vi inte kom in på området med vårat kort. Som tur var fanns en radiosak som man kunde använda, så vi " ringde upp " en vakt. Vi förstod typ ingenting av vad han sa och han fattade typ inget vad vi sa heller, men tillslut kom han ner och öppnade grinden åt oss... Felet med vårat kort var att pappa hade haft det i samma ficka som mobilen så den hade avmagnetiserats ^^ Typiskt.. Men vi fick ett nytt (:






Lördag 13/2
Idag var det sol hela dagen men lite vind och moln då och då. Låg vid poolen så gott som hela dagen och badade en hel del.







På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang som hade buffé. Jättegod mat och massa att välja på. Denna restaurangen låg längre ner på samma gata som hotellet. Efter maten satt jag vid en dator i ungefär 20 minuter, chattade lite med Andreas bland annat. Kändes skönt !
När vi kom tillbaka till hotellet fick vi sällskap av en vit fin katt. En siameskatt tror jag det var. Blåa underbara ögon iaf! Har ingen aning om den var hemlös eller inte, men den var fin hur som helst! Vi gav den vatten och den va jättetam för den la sig ett tag i mitt knä och sen ett tag i Ciccis. Supermysigt!
Kan även tillägga att jag blev röd som en kräfta idag. Tro mig, det sved.







Söndag 14/2
Idag har det regnat. Blev mycket kortspel och liknande under dagen. När det sedan blev uppehåll gick pappa och jag och badade i poolen. Då var det jättevarmt i vattnet och iskallt på land tack vare blåsten. Sen efter ännu ett litet tag kom solen fram lite grann. Då la jag mig ute direkt och solade ett tag. Efter en stund hör jag ett " mjau ", då är det katten från igår som kom tillbaka. Jag flög för jag sov nästan, och när jag flög glög katten och gömde sig under min solsäng. Och jag var helt darrig när jag gick in och ropade på Cicci att katten var tillbaka. Hon blev överlycklig och sprang ut och började klappa den direkt.









På kvällen gick vi ut och åt buffé igen. Vi shoppade även lite. Köpte  en ring för 8 Euro som egentligen kostat runt 18 Euro och ett äkta pärlhalsband som 5 Euro som egentligen kostat 57 Euro. Riktiga fynd!
Hade väldigt ont av solbrännan idag med ... Ajajajaj.

Måndag 15/2
Idag har det varit uppehåll och sol hela dagen. Lite blåst och lite moln med. Skönt väder. Vi var och shoppade i Vecindario på öns största shoppingcenter Atlantico. Det var enormt och det var lite varierade affärer. De har lite udda klädstil där nere tycker jag ! Men hittade lite snyggt.
- En väska 12,95 Euro
- Linne 6 Euro
- Shorts 11 Euro
- Klistermärken till Amanda 1,5 Euro
- Armband till Andreas 2 Euro
- Örhängen 2,5 Euro
- Chips 0,6 Euro
Är mycket nöjd med mina köp!














När vi kom tillbaka till hotellet solade vi, gick ut och åt pizza ( Hawaii ) och spelade kort.

Tisdag 16/2
Början av dagen var regnig och jätteblåsig. Fast redan framåt 12 på dagen kom solen fram och molnen försvann. Alltså blev det endel solande idag också. Både skönt och inte. Skönt att bygga på solbrännan lite, men inte skönt efteråt när jag knappt kunde sitta ner tack vare brända skinkor ... ^^ Senare på dagen spelade vi minigolf, och om inte jag minns fel vann jag (:







På kvällen åt vi buffé uppe på hotellrestaurangen. Maten var jättegod! Efter maten kollade vi på en trollerishow, fick smaka mammas " San Fransisco ", riktigt god var den ! ;o




Onsdag 17/2
Nästan hela dagen var det sol och moln. Det blåste massa och jag solade ingenting idag. Va nere på Playa Del Ingles strand och även på ett shoppingcenter där bredvid. Köpte ingenting. Sedan åkte vi vidare till Mas Palomas strand, vi gick i affärer och åt kinamat. När vi kom tillbaka till hotellet la vi oss och somnade en timma ungefär. När vi vaknade hade det börjat regna. Väldigt tur att vi ätit innan! Kvällen spänderades med kort.








Torsdag 18/2
Idag var det jättevarmt och sol men lite moln. Vi solade ett tag, fotade och sedan tog vi taxi till shoppingcentret Jumbo där Cicci satte sig vid ett internetcafé ett tag medan jag tatuerade mig. Är typ hur glad som helst just nu! Trodde tatueringen skulle kosta lite mer, men den kostade minimumpriset, alltså 50 Euro. Toppen ! (:
När vi kom tillbaka till hotellet solade de andra medan jag satt i skuggan. Får inte sola med tatueringen nu innan den läkt. Senare åt vi mat, det blev pizza igen, och sen va vi på en ormshow på hotellet. Cicci och pappa höll i en stor gul orm, men jag ville bara klappa. Vi köpte kort sen med. Två för 20 Euro. Senare på kvällen packade vi och tog det lugnt. Spelade kort och lite sådant. Sista hel-dagen på Gran Canaria.












Fredag 19/2
Vädret var jättefint och supersoligt. Vi åt frukost, packade ner det sista och gick sedan ut för att vänta på bussen som skulle komma klockan 11.10. Blev lite väntan på flygplatsen sen på planet som lyfte klockan 2. Efter 4 timmar o 55 minuter i luften var vi framme i Göteborg klockan 19.55 svensk tid. Efter det hämtade vi våra väskor och åkte hemåt Pauli. Vi stannade endast för att äta och gå på toa på vägen men var ändå hemma rättså sent. Vi var hemma vid halv 2 på natten. Det snöade något grymt under bilfärden hem och många vägar var inte ens plogade så det gick inte så fort. Men vi tog oss hem iaf!






Semestern har varit underbar fast att vädret kunde varit bättre.. ;) Skulle gärna åka tillbaka igen!

Hoppas ni läste inlägget nu, eller iaf kollade på bilderna !  En kommentar skulle uppskattas (Y)

Puss.


Kommentarer
Postat av: Maliiiiiiin :D:D

as fina bilder! :D och tatueringen var nice.. pussss :* <3

2010-02-21 @ 21:41:32
Postat av: Anonym

Det låter jätte bra:) jag ha de med de toppen o trivdis bra man lägntar tillbaka till värmen ju...

2010-02-21 @ 22:03:14
Postat av: jenny

Vilka fina bilder du tagit=)ni verkar ha haft det jätte bra där nere=)

2010-02-23 @ 11:49:17
Postat av: J '

har du ett macroobjektiv? eller hur kommer du så nära? :)

2010-04-08 @ 00:53:54
URL: http://livelovelearn.blogg.se/
Postat av: Tomjuni

Hello there! Just came across your site and thought I would say hello

2011-03-25 @ 13:26:48
URL: http://tomjuni.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0