Kan man älska någon redan efter en dag?

Jag har lagt märke till nu att på sista tiden säger alla " jag älskar dig " till varandra hela tiden. Två personer som precis blivit tillsammans börjar säga " jag älskar dig " typ redan första gången de skiljs åt. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta. Kan man verkligen börja älska någon så fort som många verkar göra nu för tiden? Måste man inte ha lärt känna varandra och riktigt känna efter hur det känns att vara tillsammans innan man kan säga " jag älskar dig " ?
Sedan, när förhållandet tar slut. Då helt plötsligt slutar de älska varandra, direkt. Kan man verkligen göra det? Har man känslor för en person kan de väl inte försvinna på en halv sekund?

Jag skulle vilja höra era tankar och funderingar kring detta. Det är ganska intressant tycker jag. Kommer senare även att skriva vad jag tycker om detta och varför.

Kommentarer
Postat av: Jennifer [fotoblogg]

sv; vad kul att det blev uppskattat!! :D Säg gärna till om det är nåt mer du vill lära dig så kanske jag tar upp det :)



Jag tycker absolut inte att man kan sluta älska någon så fort det tar slut, det är omöjligt! Antagligen kan man inte älska någon efter en dag heller men jag är ganska snabb att säga jag älskar dig i et förhållande, jag blir ju tillsammans med personen just för att jag tycker om honom väldigt mycket :)

2010-11-12 @ 19:00:17
URL: http://starofusa.blogg.se/
Postat av: Hannah

Jag tycker inte det går att säga "jag älskar dej" så tidigt... liksom, jag tror man måste lära sig att älska personen, för man vet ju inte allt om personen dagen man blir ihop, man lär ju känna den mer o mer.

fast iofs, jag älskade albin som vän redan innan, men det tog inte jättelång tid innan jag sa att jag älskade honom.

och det där med att man slutar älska någon så fort det tar slut... det tror jag inte heller. Det låter ju inte ens mänskligt x)

2010-11-12 @ 19:17:57
Postat av: Bea

Mycket intressant fråga. Jag skulle nog iaf inte säga "jag älskar dig" till någon jag precis blivit tsm med. Skulle kännas lite lustigt och lite "på". Istället skulle jag säga "jag gillar dig mycket" eller ngt liknande.

2010-11-12 @ 19:30:18
Postat av: mathilda

sv: hihi aa det kan ju hända ibland ;P

vad gör du ikväll? :D

2010-11-12 @ 19:32:24
URL: http://thiildasvensson.blogg.se/
Postat av: Ellinor Sjöberg' [fotoblogg / mitt liv]

jag brukar bli små sur på nya par som säger "jag älskar dig". Det är så sjukt mäktiga ord och tycker att man borde spara dom! :) <3

2010-11-12 @ 22:11:07
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/
Postat av: lovisa

efter några månader kan man säga att man älskar varandra, även om man känner så starkt, men det är bara så.. att jag tror det är dels därför det tar slut i vissa förhållanden, för tillslut när man sagt jag älskar dig så tidigt, då blir det liksom en helt annan känsla, känns som allt försvinner. Jag har själv gjort det misstaget, men det har jag lärt mig av. Man kan inte heller sluta älska någon på ett ögonblick. Är det äkta kärlek tar det ett tag innan man är över sin kärlek till 100 %

så är det tror jag !

2010-11-12 @ 23:11:30
URL: http://lowelilla.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

Jag tycker inte man ska säga det förän man menar det, inte efter en vis tid. Man behöver dock inte älska ngn bara för att man är tillsammans, det tar tid att älska. Den första "kärleksfasen" kallar inte jag att älska heller

2010-11-13 @ 10:51:14
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/
Postat av: bella

Intressant fråga :),

Jag är just nu JÄTTE kär i en kille och jag vet att han gillar mej för det har han sagt, Vi skriver jag älskar dej till varann, jag menart men dock vet jag inte om han menart för det händer aldrig något när vi är...

Jag säger att jag älskar honom för att jag gör det och om han skulle "dissa" mej skulle jag bli as ledsen och nej. Jag hade inte slutat älskat honom , kanske med tiden men inte direkt!



Lika så när jag gjorde slut med en annan för att jag tyckte han förendras så hade jag värsta ångesten för att jag älskade honom..



Man kan inte sluta älska någon direkt!

2010-11-13 @ 12:58:36
Postat av: Matilda

egentligen är det omöjligt att älska någon direkt, enda chansen är väll om man fått barn, det älskas automatiskt villkorslöst, kvittar vilket svin ungen väer upp till.

2010-11-13 @ 23:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0