Min åsikt om att säga " jag älskar dig "

Tänkte att det är på tiden att jag själv svarar på frågorna jag ställde er läsare. Har fått in en hel del svar och funderingar. Vissa tycker lika och en del tycker annorlunda. Det som är spännande med frågor som denna är att det inte finns något speciellt rätt eller fel. Alla får säga precis vad de tycker och allt är rätt liksom.

Nu till vad jag tycker. Jag tycker att det tar ett tag innan man lärt känna personen på ett sätt så att man kan säga "jag älskar dig" och verkligen mena att man älskar personen. För att älska någon är speciellt. Visst älskar man sin familj, och man älskar sina vänner, men att älska någon man är tillsammans med är lite annorlunda.
Det är ofta jag hör folk säga "jag älskar dig" när de skiljs åt och skriver att de älskar varandra på msn osv, och ofta gör de det direkt när de blivit tsm. Det är precis som att "Nu är vi tillsammans så nu älskar vi varandra", men riktigt så tycker inte jag att det är. Man måste först känna på hur det är att vara ihop för att sedan kunna känna om man älskar personen på ett sätt man så småningom ska göra när man är tillsammans. Vet inte om ni förstår hur jag menar? Men om man börjar säga jag älskar dig direkt och säger det hela tiden blir det uttjatat. Det känns som orden har tappat den betydelsen de en gång hade. I alla fall känns det så för mig. Men känner man att man älskar en person, och verkligen vill tala om det så ska man självklart göra det, men ta det lugnt med att säga det för ofta - det slits ut.

Angående frågan om man kan sluta älska någon så fort det tar slut, så tycker jag absolut inte man kan göra det. Har man känslor för en person så försvinner de inte på en halv sekund. En del skyller på att de inte älskar personen mer, bara för de blivit dumpade, men sällan är det så. De säger det bara för att de vill skylla ifrån sig, för att de är ledsna osv. Det tar ett tag att komma över att man älskar personen, och ibland försvinner det nog aldrig. Man får helt enkelt leva med det och försöka gå vidare och hitta någon som älskar en tillbaka i stället.

Hoppas ni nöjer er med mina svar. Har ni något ytterligare att tillägga så skriv ner det! :)

Kommentarer
Postat av: Antoniohanne

Great site, keep up the good work

2012-04-19 @ 10:35:08
URL: http://antoniohanne.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0