Och jag fortsätter drömma ...

Tänk om man kunde vinna sådär en miljon kronor helt plötsligt. Vad mycket jag skulle kunna köpa då... Visst, jag har handlat jättebra saker för mina sommarpengar än så länge - men de är slut. Orkar inte hålla på att krångla med skattekrångel så eftersom pengarna skattas får jag inte alla pengar nu, utan en del får jag i början av nästa sommar. Visst kan det vara bra också, att ha ett startkapital nästa sommar, men oj vad jag skulle behöva pengarna nu. Har en lång lista med saker som jag vill ha så starkt att jag är villig att låna pengar för att få köpa dem. Blir nog att jag gör det också, men då kommer jag få massa elaka skulder som kommer bli svåra att bli av med. Men jag tror ändå det kommer vara värt det. En sak jag verkligen vill ha nu till hösten är en tatuering på handleden. Sedan vill jag även ha ett tandsmycke - det har jag velat ha i flera år nu. Finns även ett objektiv till kameran jag ska köpa så fort jag kan och ja. Sedan, i min lista med vad jag ska göra av mina sommarpengar, står det även med "spara 2000kr utöver det jag hade på sparkontot innan" och så måste jag lägga undan typ 1000 kr till presenter och julklappar nu till vintern. Jag får nog inse sanningen. Jag är pank. Men samtidigt har jag värdefulla ägodelar som jag uppskattar mycket mer än pengar.

Kommentarer
Postat av: johanna

sv: Haha jag kommer inte ihåg x)

2011-08-05 @ 15:01:46
URL: http://sanningenomlivet.blogg.se/
Postat av: johanna

jo, men kommer inte ihåg vad den heter, haha :)

2011-08-05 @ 15:13:51
URL: http://sanningenomlivet.blogg.se/
Postat av: johanna

haha ne verkligen inte ;)

2011-08-05 @ 17:00:50
URL: http://sanningenomlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0