20 december

Dagarna går fort nu. Nästan så de går för fort. Jag älskar ju julen och älskar även väntan inför julen, att veta att den ska komma och att den kommer närmare. Förberedelser, baka, göra julgodis, klä julgranen och allt som hör till. Nu känns det som att det nästan är över. Skulle gärna vilja stanna till i vardagen och bara njuta ett tag, för rätt som det är så är det jul, nyår och sen är det dags för skola och tentor. Och som ni nog har förstått så stormtrivs jag i skolan, men jag trivs också väldigt bra när jag inte behöver plugga. För hur intressant det än må vara så är det ändå väldigt jobbigt, och lite tråkigt att plugga. Finns alltid roligare saker att göra.
 
Igår åkte jag och Andreas hem till våra föräldrar. Bad hyresvärden ta in posten åt oss då vi stannar hemma ett tag. Först åkte vi till Sjunnen och jag lämnade av Andreas hos sin familj innan jag fortsatte hem till min. Var skönt att komma hem. Inte varit hemma så mycket sedan jag flyttade faktiskt. Idag har jag hunnit göra lite julgodis och julkakor och strax ska jag göra en jättegod kycklinggryta, typ. Med lime och honungssås. Det kan jag rekommendera!
 
Ska även bli spännande nu sen för både på söndag, måndag och tisdag jobbar jag lite. Har inte jobbat i Holsby sedan innan sommaren så mycket har nog hänt sedan dess. Men jag gillar mitt jobb. Ska bli spännande att se om det är någon skillnad nu när jag har lite kött på benen genom utbildning med och inte bara är självlärd. Linda ben har jag lärt mig göra på rätt sätt till exempel. Det har jag nog nytta av nu. Skäms nästan när jag tänker på hur jag lindade innan... Tycker alla i vården borde få utbildning i så simpla saker, som ändå är viktiga. Tar inte lång tid att få veta hur man lindar ben rätt. Vet att det är många som inte kan, och det borde inte vara så. Även såna som jag, som är timvikarie, med eller utan utbildning, borde få veta sådana viktiga saker som hur man lindar ben. Lindar man fel gör det ingen nytta.
 
Det där med att tiden går fort. Det är redan mörkt ute. Alltså känns det som att ännu en dag är förbi. Nyss när jag kollade på klockan var den halv ett. Hinner inte riktigt med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0