5e december

Och så är det ännu en ny dag. Tosdag och jag är ledig. Har dock inte legat helt på latsidan än, för har hunnit med att tvätta två maskiner tvätt. Skulle behöva tvätta mer, men då båda tvättställningarna är fulla får jag ta resten imorgon. 
 
Det blåser väldigt mycket ute. Riktigt ilarar om altandörren och gardinen som jag dragit för fladdrar lite smått ibland. Inte riktigt tätt där inte. Men elementet är på för fullt i alla fall, jag har en tjock gosig långärmad på mig, tjocka tofflor och tända ljus på bordet. Jag fryser lite, men det är nog av andra anledningar. Misstänker nämligen att jag börjar bli förkyld. Det skulle förklara den trötthet jag känt nu på senare tid. Också att jag var så väldigt täppt i näsan i morse när jag vaknade. Det är inget jag brukar vara i vanliga fall. Men det återstår väl att se, ifall den omtalade förkylningen bryter ut. Förkylning kan jag leva med. Men jag är inte sugen på att få vinterkräksjukan. Tänk på det hörrni. Tvättar ni händerna noga och ofta så kanske ni slipper. Och när det gäller calici-viruset räcker det inte bara med att sprita händerna, för handsprit tar inte död på det viruset. Tvätta händerna noga med tvål och vatten är det bästa att göra. Sedan hörd jag på radion för ett tag sedan ett tips för att veta hur länge man ska tvätta sina händer. Man ska tvätta dem noga med tvål och vatten undertiden som jag sjunger "helan går". Om man inte vill sjunga högt (vilket kan bli väldigt roligt annars för folk runt omkring) kan man ju sjunga tyst i sitt huvud. Ett litet tips från mig!
 
Nu ska jag fortsätta se lite CSI. Sen ska jag lägga in lite bilder på datorn igen, för ja, det stämmer, har faktiskt tagit lite nya foton idag. I dagsljus. Får väl se vad som händer med dem. Men målet är att de ska hamna här på bloggen så småningom de med.
 
Ha en fin torsdag! Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0