6e december


Godmorgon. Hoppas alla överlevt natten! Fy vad det blåst, och fortfarande blåser för den delen! Jag ligger kvar i sängen än och känner inte för att gå upp. Kallt i lägenheten, fast att elementen är på för fullt. Blåsten gör sitt! När jag väl orkar resa på mig ska jag sätta igång och tvätta igen. Blir två maskiner till idag. Har man inte tvättat på länge så får det bli mycket på en gång. Men skönt att fylla garderoben igen. Har varit lite tom nu ett tag. 

Vad ska jag göra mer idag då? Jo, igår såg jag "jul med Ernst" på tv och blev sugen på att pyssla, eller laga till något gott juligt. Typ marmeladen han gjorde eller kanske nötröran. Får se vad det blir. Hur eller hur måste jag till affären i alla fall, så har lite tid än på att fundera hur jag vill göra. Resten av dagen ska jag ta det lugnt. Är ensam hemma hela dagen då Andreas ska på fest med klassen ikväll. Jag ska försöka hålla mig vaken, eller åt mindstone somna med ljudet på, så han kan ringa när han vill hem. Har lovat att hämta inatt (om inte stormen håller i sig). Blir en lugn dag som sagt. Men det är skönt. Kunna göra vad man vill, när man vill. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0