En väldans massa text!

Har ni märkt att jag faktiskt kommit igång att blogga igen? Känns jättekul! Dels eftersom detta faktiskt fungerar lite som en dagbok ju. Att jag i framtiden kommer kunna läsa om vad jag höll på med om dagarna. Hemska tanke, men tänk ifall man skulle förlora minnet, glömma allt från ens liv fram tills den stunden man är i just då. Tänk vad bra att faktiskt kunna gå tillbaka och läsa för att få en aning om vad som hänt, vad man haft för tankar och över huvud taget vem man är. Nej fy! Som sagt, hemska tanke! Det lär ju inte hända. Dock är det roligt att gå tillbaka och kika lite tycker jag för att se hur man skrev, se foton man tog och även vad man gjorde. När jag har tid och lust sitter jag och kikar på gamla inlägg och ibland undrar jag ju lite hur man tänkte. Vad larvig man var och vad lustigt man skrev. Men det lär jag säkert tycka om de inläggen jag skriver nu med, om jag går tillbaka om några år och läser.
 
Om några år, eller närmare bestämt, om två och ett halvt år, kommer jag vara fördigutbildad sjuksköterka (om allt går som det ska). Ser en ljus framtid framför mig! Har en underbar pojkvän som jag älskar och stortrivs på utbildningen! Har suttit och läst en del på vårdhandboken nu. Förstår inte att jag inte tagit mig tid att gå in där tidigare. Det är en bra sida! Inte svårt att läsa och förstå utan det är lätt att hänga med och lära sig. Vilket är tur, eftersom jag kommer få spendera mycket tid på den sidan framöver!
 
Har många gånger gått in på vårdvaskan.se och lagt till saker i kundvagnen, men så har jag ångrat mig i sista sekund på grund av massa olika saker varje gång. Men idag tänkte jag verkligen över saker och bestämde mig för att beställa några saker. Beställde bland annat ett stetoskop och en blodtrycksmanchett. Kostade lite grann, men ändå inte överdrivet mycket. Ser det som en investering till skolan. Kommer nu kunna öva på att ta blodtryck även hemma. Vilket lär behövas, då det är så sjukt mycket svårare att höra pulsen än vad man tror. Det ser ju så lätt ut, eller hur?
 
Känner mig lite sugen på att fota med igen. En bra känsla! Tog några bilder i lägenheten innan. Men det är svårt nu när det är mörkt. Men utnyttjade mörknet och tända ljus och knäppte ett par bilder. Tänkte lägga in dem på datorn, så kanske de kommer upp här sen. Om jag blir nöjd.
 
Vi hörs! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0