Lat måndag




Känner ni igen den där känslan när man är ledig, och varit ledig i flera dagar och man känner sig helt orkeslös. Trött och orkar inte göra någonting. Hade tänkt att tvätta idag men hittar inte ens motivation till det, haha. Motivation till att tvätta? Hur jobbigt är det egentligen..? Inte alla så jobbigt att sätta igång en maskin. Men sen är det den där biten med att sortera tvätten, hänga upp den rena tvätten och slutligen vika och lägga allt på sin rätta plats. Får se om jag tar tag i det i ikväll. Eller i morgon. Det är alltså både fördelar och nackdelar med egen tvättmaskin. Har man en gemensam med andra måste man boka tid och då blir det av att man tvättar den tiden man bokat. Dock kan man inte tvätta när man vill, ifall man akut behöver tvätta någon gång. Det är ju fördelen med egen tvättmaskin, man kan tvätta när man har tid och bestämma själv när på ett annat sätt. Nackdelen är ju att man kan skjuta på det, att man måste bestämma sig för att tvätta, och faktiskt ta tag i det. Inte lätt när det finns roligare saker att göra.

Och på tal om roligare saker och om att jag är lat idag. Har legat sedan jag vaknade i morse och kollat på CSI. En favoritserie helt i min smak. Gillar visserligen många serier, men CSI är den enda serien som jag har alla boxar med köpta. Vissa saker är värda att lägga pengar på och se fler gånger!

Här har jag det bra i soffan med kaffe, Festis och romerska bågar. Mums! Får passa på att njuta tills Andreas kommer hem, sen är det hans tur att ha stora tvn. Han köpte nya Batman-spelet igår och är mer än väl värd att få spela det. Alla ska få ha sina intressen och göra som man vill! Det är viktigt att visa respekt för varandra och vara rättvis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0