En vecka kvar till advent.

Hej hopp. Igår var det fullt hus här i lägenheten. Det stora kalaset höll hus och jag är så stolt och lycklig för det blev väldigt lyckat! All mat gick nästan åt och alla verkade nöjda och glada (även Andreas för paketen han fick!). Fick till och med hjälp med disken. Andreas mormor diskade en hel del och även Andreas bror, sen diskade mamma efter fikat, så det flöt på hela tiden. Någon diskade, någon torkade och jag kunde ställa undan allt på de rätta ställena direkt. Det är kul med kalas! Men nu dröjer det ett tag inför nästa gång. Lika bra det då det kostar en del att bjuda så många på mat. Vi var 17 personer i vardagsrummet, och det roliga var att vi fick plats, utan problem! 12 runt finbordet och fem runt soffbordet. Varmt blev det, men inte sådär jobbigt trångt!

Idag ska Andreas repa med Vetlandarevyn så vi ska hemåt mot våra hemtrakter. Jag tänkte passa på att åka hem till mina föräldrar de timmarna Andreas repar. Är typ hela dagen så känns ändå lite lönt eller så. Hämta lite saker som ska med tillbaka till Alvesta sen. Skönt att slippa laga mat med idag eftersom det blivit så mycket nu senaste två dagarna med att stå i köket! Haha.

Hoppas ni får en bra söndag! Jag vara längtar tills nästa helg nu, så ska jag förvandla vårt hem med julmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0