Kväll äntligen.

Har nu suttit och skrivit en sammanfattning om cirkulationssystemet. Eller. Har skrivit ner hälften underfär i alla fall. Orkar inte mer nu. Är trött efter en lång dag i skolan! Så tänkte jag får fortsätta imorgon. Har bläddrat igenom powerpointen inför imorgon med, då det blir förläsning om respiration. Bläddrade igenom boken också, men läste inte mer än rubriker. Ibland orkar man bara inte.. Stannade kvar efter att föreläsningen var slut idag med tre klasskompisar och gjorde två inlämningsuppgifter som vi ska skicka in senast torsdag. Det tog lite tid, men det är skönt att ha de avbockade från listan, och inte behöva tänka mer på det nu liksom! Nu blir det full fokus på cirkulation och respiration. Ska även på KTC (kliniskt träningscentra) på sena eftermiddagen imorgon, då en sjukgymnast kommer vara där. Så tänkte passa på att öva ergonomi. Glöms lätt bort annars bland allt annat att lära sig. Sedan på onsdag ska vi öva venprovtagning, alltså ta blodprov på varandra. Det ska bli sjukt spännande, men lite läskigt! Sprutor klarar jag ju av att både ta och ge, men blodprov? Ja det återstår att se. Blir kanske svårt första gången, men ska nog gå det också till slut! Andreas fyller år på onsdag med, så vet inte om jag ska ge mig hem efter vårdtekniken, eller om jag ska stanna kvar och öva på KTC på onsdag också. Behöver det egentligen, men samtidigt vill jag självklart vara hemma och skämma bort min älskling på hans dag!
 
Nu ska jag ta en paus från skolan några timmar. Spela lite skyrim, gå och lägga mig, och sen är det dags igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0