Långhelg

Hej kära vänner. Idag har jag varit piggare än igår, fast att jag nu känner mig trött. Har varit på KTC hela dagen och det har varit toppen! I förmiddags lärde vi oss sätta KAD och efter det hade vi lunch, och sen hade jag tid hos hälsomottagningen, som är en gratis mottagning som studenter har för att lära sig mötet med patienten kan man nog säga! Det är sjuksköterskor från främst termin två och fyra som är där. Så då fick de ta blodsocker, hb-värde och blodtryck på mig. Kändes bra att få reda på vad man låg på! Men jag låg helt normalt, så var ju tur. Efter hälsomottagningen så var jag på öppet KTC. Då passade jag på att öva lite intra musculära injektioner och även sub cutana (men övade på tygarmar idag). Sen tog jag även och övade lite på venprov, att kolla blodtryck och sådär. Gick även igenom de 12 patientfallen som vi kommer ha på den kliniska examinationen i januari. Ska börja öva på dem nu mer kom vi fram till. Det är ju ändå de det hänger på nu i februari.

Direkt när jag kom hem sen typ så stack vi in till stan igen och gick lite på Grand Samarkand. Andreas köpte byxor och en tröja och så åt vi thai/kinamat. Blev även en runda på maxi där vi köpte ett par saker som behövde fyllas på i kylskåpet. Har varit en bra dag. Hunnit med mycket, och skönt att slippa laga mat nu i kväll! Gott att unna sig att äta ute ibland faktiskt.

Nu ska jag krypa till kojs, lyssna och somna till dream theater och sova tills jag vaknar imorgon. Måste skryta lite med att jag har långhelg nu. Har inte skola förän på tisdag igen! Gött! Nu ska jag vila upp mig ordentligt, städa, julpynta och unna mig själv lite fritid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0