Regn- och pluggtisdag.

Harry var så himla gosig och mysig igår när Andreas och Harry kom hem. Gosen kastrerades igår så sedan var han lite pömsig hela kvällen. Han somnade i famnen och typ somnade med näsan nere i vatten och matskålen för att sedan vakna till lite igen och äta eller dricka lite. Skönt att ha det överstökat nu dock, skönt för Harry med förhoppningsvis!
 
Idag blir det pluggande för full rulle. Ute regnar det, som vanligt. Förväntar mig inget annat nu. Kommer det komma någon snö till jul tro? - Tvivlar på det. Hur eller hur. Har klarat allt i skolan än så länge! Med bra betyg dessutom så det känns jätteskönt och framförallt motiverande att fortsätta. Men det är ju så galet kul och intressant, och tur är väl ändå det, för annars hade jag aldrig orkat med att plugga så mycket som jag gör. Håller på med sjukdomskurser nu. Har en avklarad och är nu inne på nr två av tre. Massvis med sjukdomar att lära sig, både vad som händer i kroppen, symtom, hur man ställer diagnos samt behandling och hur läkemedlena verkar i kroppen samt biverkningar osv. Väldigt mycket som sagt, men väldigt intressant! Just i detta nu skriver jag om en sjukdom som heter "Systemisk Lupus Erythematosus" eller "SLE" som den kallas. Aldrig tidigare hört talas om den faktiskt, men man blir förundrad hur mycket det faktiskt finns och vad som händer i kroppen. Nackdelen med att läsa sjukdomar är att man själv blir lite knasig i huvudet, både för sig själv och även för andra. Om man ser eller hör någon som har något börjar hjärnan snurra igång och man blir himla nyfiken, haha. Men det är lärorigt!
 
Ha en bra tisdag! Nu ska jag återgå till alla mina sjukdomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0