Vad lätt det är att glömma.

Hej kära vänner och läsare. Det gick ju bra ett tag, det där med att skriva varje dag alltså. Vet inte vad som hände sen. Kanske var vardagen som kom ikapp mig igen, så bloggen glömdes bort och tiden lades på annat. Men nu slog det mig hur eller hur att jag var tvungen att gå in och kolla till bloggen igen och skriva ett inlägg. Ibland känner man för det och ibland inte. Skönt när det kan vara så, att det inte är något måste utan att man kan skriva och uppdatera när man har lust och tid. Blir annars mest en massa ointressanta inlägg om ingenting annars.
 
Vad har hänt sen sist då? Såg att jag skrev några dagar innan julafton så får väl börja med att önska er en God Jul i efterskott! Eller kanske i stället önska att jag hoppas att ni hade en bra jul! Det hade jag hur eller hur. Fick många bra julklappar och lovet var underbart, fast att det egentligen inte riktigt var ett lov. Har haft två tentor sen jag skrev sist, och klarade båda. Godkänt på den kliniska och väl godkänt på den andra medicintentan. Alltså är första terminen avklarad och jag är inne på termin nr två på sjuksköterskeutbildningen nu. Fortfarande en himla kul utbildning och trivs superbra i klassen och med skolan. Håller just nu på och skriver en A-rapport med Fanny om ett vårdvetenskapligt begrepp. Det är ganska tungt. Intressant, men himla knepigt då jag inte är van vid att skriva en vetenskapligt korrekt rapport. Men det är ju meningen att vi ska lära oss, och mycket har jag även lärt mig så tror det kommer flyta på och gå bra tillslut, fast att det är lite knakigt nu i början.
 
Det är ju inte bara skolan som gått framåt. Även livet utanför skolan har flytit på och jag är äntligen av med skulder till mina föräldrar som legat och gnagit ett tag. I och med att vi flyttade i höstas och i och med flytten fick betala dubbla hyror i två, nästan tre månader, så fick ekonomin en smäck. Men känns skönt att äntligen vara i fas igen, dock måste vi fortsätta att snåla och försöka spara pengar inför sommaren då vi ju inte får några pengar från CSN, men fortfarande måste betala hyra. Gäller att se framåt och vara beredd på utgifter som dyker upp längst vägen. Vet att jag dessutom nu i vår måste köpa nya däck till bilen, och troligtvis även byta glas på framrutan på bilen då jag fått ett stenskott där. Som sagt, viktigt att lägga undan pengar för rätt som det är så händer det något som kostar mer än vad man räknat med den månaden.
 
På tal om pengar och sådant så har vi äntligen fått hallen klar. Jag fyllde ju år i januari och på min födelsedag åkte jag och Andreas till IKEA för att handla det sista. Så nu är hallen äntligen fylld med hemtrevliga möbler och fotografier, precis som jag ville ha det. Ett projekt avbockat från listan alltså!
 
Livet är underbart.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0