Yrselattack

Igårkväll hände något otäckt. Vet inte vad det berodde på men misstänker att jag råkade ut för antingen blodtrycksfall eller en blodsockerdipp. När jag reste mig från soffan på kvällen och skulle gå och göra mig i ordning så blev jag yr. Jag tog mig ut i köket för tänkte att det väl går över, men det blev bara värre. Mådde inte alls bra. Hällde upp vatten i ett glas men var sedan tvungen att sätta mig på köksgolvet för kände att yrseln var lite väl jobbig. Där sedan, när jag satt på golvet, måste jag ha svimmat av i några sekunder för nästa sak jag kommer ihåg är att Andreas sa att han klappat mig på kinderna och försökt få kontakt med mig men inte lyckats. Det har jag inget minne av alls. Hur som helst satt jag kvar på golvet ett tag, drack mitt glas med vatten som jag hällt upp och bad Andreas komma med en bit choklad, ifall det var blodsockret. Jag bad honom också komma med lite fil så jag fick något mer i mig innan jag sedan reste mig upp och sedan gick och la mig. När jag reste mig upp där från köksgolvet var allt som vanligt, inget snurrande eller någon konstig känsla alls. Men jag blev rädd, och är fortfarande rädd. Vet inte vad det berodde på och det har aldrig hänt tidigare. Kan det hända igen? Andreas och jag sa i alla fall att vi ska börja röra på oss, ut och gå eller andra "enkla saker". Det behöver ju inte vara så avancerat, men vad som helst i rörelseväg är bättre än att sitta framför tvn och datorn hela dagarna. Jag tog också upp det där med kosten. Som student har man begrensad ekonomi men vi försöker ändå köpa lite varierad kost och gärna ekologiskt, men det slutar ofta med att det blir pasta 5 gånger i veckan ändå i slutändan för att det är det som är smidigt, gott till mycket och billigt. Vi har tidigare pratat om att testa på någon sån där "matkasse" som man kan köpa (prenumerera på?) och se hur det fungerar för oss. Känns som det kommer bli mer varierande kost och så får man ju lite ideer på vad man faktiskt kan laga. För anledningen till all pasta är mycket idebrist plus lathet.
 
Idag gick jag upp hyffsat tidigt för skulle först skjutsa in Andreas till skolan och sedan hämta in frågeformulären från avdelningarna som är med i studien. Allt gick bra och när jag var färdig åkte jag hem igen. Under tiden jag var iväg hann jag fundera mycket och det som jag tänker mest på idag är det som hände igårkväll. Tänk om det händer igen? Tänk om det händer när jag kör bil? Jag skulle egentligen åkt till Ljungby idag för att gå igenom formulären med Anna, men skrev till henne och förklarade läget. Vågar faktiskt inte köra mer idag. Bättre att vara hemma, ta det lugnt, fixa och dona lite och se till att äta och dricka bra idag. Anna kommer i stället hit nu i eftermiddag så går vi igenom det vi ska här i stället. Det fungerar det med så får jag åka till henne en annan dag, när jag känner mig lite lugnare i köra-bil-frågan.
 
Nu blev det här ett jättelångt inlägg, men ibland är det så. Ibland behöver jag skriva av mig, både för min egna skull just nu men också för att senare kunna gå tillbaka och läsa om det. Kanske har det någon slags betydelse i framtiden? Jag ser också att jag har sisådär 5 besökare varje dag här på bloggen. Fast att jag inte bloggar för att "nå ut" på något sätt som jag gjorde förr så är det ändå roligt. Jag undrar såklart vilka ni är? Lämna gärna en kommentar om ni orkar och känner för det. Vilka är ni? Har ni bloggar själva kanske som jag kan kika på? Alltid roligt om man hittar någon ny blogg att läsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0