Den där uppgiften.

Ja, vad ska jag säga? Uppgiften jag ska göra (analysera en blogg) går dåligt! Började först med en (vi har tre att välja på) och så tröttnar och och börjar ifrågasätta att det är så sjukt mycket att gå igenom. Hon har skrivit i fyra år nästan varje dag, och det ska jag läsa för att sedan plocka ut meningsenheter som passar syftet och efter det fortsätta arbeta med detta meningsenheter (som om inte att läsa själva bloggen var nog jobb). Blir så trött. Har verkligen inte tid! Efter att ha läst igenom två månader av hennes liv så bestämde jag mig för att byta blogg till en som visst var betydligt kortare (vet inte varför jag inte tog den från början..). Den jag kämpar med nu är "bara" tre månader ungefär. Dock uppstår problemet att jag tycker att jag saknar inlägg på hans blogg! Använder rubrikerna som "dag 1", "dag 2" osv. Jag kommer till dag 5 och ska gå vidare till dag 6. Men då kommer dag 46 istället! Vaa? Vart tod de andra 40 dagarna vägen? Han skriver heller inget om att han inte kunnat skriva osv osv.. Utan det blir konstigt och jag saknar inläggen. Men kanske är min dator skum eller mitt internet..? Blir såååå trött att det ska krångla och hålla på. Är trött som det är redan på uppgiften. Kommer bli mer tidskrävande än vad jag trodde.
 
Nu borde snart Andreas och hans klasskompis Anton komma hit. Tänkte bara sitta med detta tills dess, sedan ger jag upp. Får ta nya tag imorgon. Resten av kvällen sedan blir det nog film och bara mys tror jag. Ta det lugnt och ladda batterierna. Imorgon kommer Anna hit på morgonen och vi ska fortsätta med projektplanen. Jag känner dock bara för en halvdag i och med denna uppgiften med. Känner inte för att sitta med den till sent på kvällen efter en hel dags pluggande. Någon måtta får det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0