Sminkning.

Nya läppstiftet från Gerard Cosmetics (Hydra-Matte Liquid Lipstick med färgen Aphrodite).
 
Idag har jag sminkat mig ordentligt. Mer än vad jag gjort någonsin tror jag. Ändå ser det ganska naturligt ut, eller hur? Har använt mig av en primär i pulverform från Tikei (som jag haft hemma länge), sedan en CC-cream från MaxFactor (tror jag) som foundation och sedan tog jag ögonskugga jag hade som lite bronzer och även som highlighter (i väntan på mitt nya smink). Rouge hade jag test-produkter hemma så jag använda mig av det (från Tikei). Pudrade sedan lite lätt över ansiktet med pulver-primern igen. Maskara använde jag min vanliga, men lböjde även ögonfransarna lite, vilket var länge sedan nu. Ögonskugga använde jag från MakeUpStore. Läppstiftet är det nya från Gerard Cosmetics. Det är lite mer åt corall eller orangea hållet, men ändå ganska snyggt. Bara ovant. Känns inte som jag har något så läpparna. Borde man ha något lipgloss över kanske?
 
Jag och Anna ställde in vårt pluggande på projektplanen idag då vi båda kände att vi behöver lägga tid på den andra uppgiften istället. Så det är den jag ska ta itu med nu. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0