Jobba natt.

 
Har i sommar jobbat som undersköterska i nattpatrullen i Alvesta kommun. Det har varit ett suverent sommarjobb och jag har trivts både med arbetsuppgifter och personal. Visst slet det på kroppen att jobba bara natt, men samtidigt har jag varit mycket ledig och har lärt mig mycket. Ser det som en viktig erfarenhet då många vårdjobb innebär roterande scheman där man även jobbar natt.
 
Nattjobbet är också ett jättebra extrajobb nu när skolan är igång igen. Man förlorar inte en hel dag för att jobba och ändå jobbar man 10 timmar. Jag brukar sova (eller vila) ett par timmar på kvällen innan jag går till jobbet och sedan sover jag till framåt tolv dagen jag går av (förutsatt att jag har enkelnatt alltså). I och med detta har jag hela dagen framför mig fast att jag jobbat 10 timmar. Klarar man av nattjobb rekommenderar jag det som extrajobb!
 
Nu i natt ska jag jobba och längtar verkligen! Var två veckor sedan nu och ska bli spännande att se ifall något har förändrats, någon ny att åka till eller kanske är allt som vanligt. Det är alltid roligt för man vet aldrig vad som kommer hända under arbetspasset.
 
Någon annan som har erfarenhet av nattjobb och vill dela med sig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0