Röda skor och oväntat djur.

Natten började bra. Haha. Jag reagerade på att det såg ut som något var spillt på golvet vid en kollegas fötter. Hon upptäcker då att hela hennes skor är fulla av röd färg. Både på undersida och ovansida. Något hon måste ha klivit i tidigare på kvällen. När vi tittar efter är det spår av färgen lite överallt på golvet efter hennes skor. Hur som helst åker vi hem till henne (ut i skogen) för att hon ska kunna byta skor. Här händer nästa sjuka sak. På väg ut mot stora vägen igen får vi tvärbromsa. Min kollega tänker att det är ett vildsvin och jag att det är en katt, men båda inser snabbt att det är ett LODJUR! Kan ni tänka er chocken? Lodjuret sprang upp framför bilen och sprang en liten bit på vägen ifrån bilen innan det sprang ner i skogen igen. Vi blev helt till oss. Min kollega ringde sin man så han inte skulle släppa ut hundarna och jag smsar Andreas och mamma för att berätta. Kommer leva på detta länge. Trodde aldrig att jag skulle få se ett lodjur fritt i naturen, och verkligen inte så nära staden där jag bor! Sinnes! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0