Lördagskväll på Pinchos

Måndag igen. Har jobbat idag men det har varit en väldigt bra dag måste jag säga. Lagom mycket att göra och känns som jag hunnit med det jag ska. Även kommit iväg hem i bra tid. Jobbar dag imorgon också, men då är det tänkt att jag ska vara springsköterska i stället för att ha patientgrupp som jag haft idag. Ska bli roligt som omväxling! Var ett tag sedan nu.
 
Har förövrigt haft en väldigt fin helg! I fredags var jag heeeeelt slut när jag slutade för det kändes som att hela dagen på jobbet gick åt till att planera, planera och planera. Jag och Andreas åkte i alla fall en sväng till Rusta för att köpa nya höst-gardiner till vardagsrummet och köket och lite övriga höst-dekorationer, så som ljus. När vi kom hem var det fullt ös. Dammsuga, byta gardiner, byta löpare på border i köket och byta ut ljuslyktor mm. Åt även pizza på stående fot, för visste att om jag satte mig ner skulle jag inte ta mig upp igen och då skulle ingenting bli gjort. Blev väldigt nöjd med resultatet hur som helst! Skönt med lite höst-mys i lägenheten nu. Älskar att kunna tända lite ljus...
(tagna med mobilkamera i dåligt ljus - därav kvaliten på bilderna...)
 
Lördagskvällen spenderade jag med goda vänner på först pinchos och sedan gick vi till ett annat ställe och tog ett glas vin. "Helkvällen ute på stan" som vi tänkt oss slutade redan kl 22 för vi var trötta. När jag kom hem hakade jag i stället på Andreas, Jessa och Anton som hade "bubbel-kväll" och satt och tog ytterligare ett glas vin och pratade. Kom i säng runt kl halv två. Var en väldigt trevlig kväll allt som allt! Här nedan är bilder på före - eftersminkning inför "utekvällen".
 
Söndagen sedan sov jag ganska länge. Skäms lite för att jag kan sova till efter klockan tolv på dagen utan problem... Men samtidigt är det ganska skönt ibland! På eftermiddagen fick jag ett messenger om ifall jag kunde tänka mig att hoppa in och jobba 16-21 så det varit lite sjukdomar i helgen på jobbet och de skulle behöva få in någon extra pga många patienter. Jag ställde upp då jag inte hade något för mig. Var kul att vara lite spring och göra punktinsatser, tog även emot en patient från akuten för att underlätta för mina kollegor, som redan hade många patienter var att ha hand om. Var också skönt inför dagpasset idag att se lite hur gruppen såg ut redan igår, de patienterna jag skulle ha idag alltså. Annars inte jätteroligt att komma på morgonen och behöva sätta sig och läsa på det första man gör.
 
Nu skämmer jag bort mig sjäv lite med ansiktsmask, avocado och tuc-kex. Ska strax hoppa in i duschen, sedan blir det nog resten av kvällen i soffan framför youtube eller en serie. Blir ju en tidig morgon imorgon igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0