Gran Canaria!

Nu äntligen hade jag tänkt att berätta om min resa!  Ska försöka berätta dag för dag vad jag gjorde , så skriver lite text till bilder ist,  blir lite lättare. Det blir nästan som en dagbok.
Tyvärr har inte bilderna bästa kvalitet, va tvungen att kopiera dom från min bilddagbok , för min lösa hårddisk har antagligen gått sönder ( det är där jag har alla orginal bilderna ), får inte in den i datan.. ^^ Tyvärr.  Men bilder blir det iaf!
Läs och njut! , (:

ONSDAG - 090204


Klockan 02.20 åkte vi hemifrån mot Göteborg. Planet lyfte 08.25 och vi va framme på Gran Canaria kl 13.10.
Sedan åkte vi buss till hotellet som låg i Mas Palomas, hotellet heter Koala Garden Suites ( ni ser hotellet på bilden ).
Väl på hotellet packade vi upp och kollade oss omkring lite, alla var trötta efter resan och gick och la sej tidigt.


Den vackra utsikten från våran terass! (:

TORSDAG - 090205

Jag vaknade på natten av att jag hade ont i halsen, på morgonen när mamma väckte mej hade jag fortfarande ont i halsen ( början på min förkylning ) ^^ . Men när vi hade bytt om, ätit och sånt så tog vi strandbussen ner till stranden, det blåste nåt hemskt så det blev inte länge vi stannade där. Men mamma och Cicci hittade ett ställe där det inte blåste så mkt medan jag och pappa gick längs stranden för att kolla lite.
Gick förbi en nudiststrand ( som va längre bort på samma strand som alla andra va på ). Det  va lite äckligt, gamla gubbar som gick omkring nakna! ^^ Men vi såg nåt fint också,  ett otroligt sandslott, det finaste jag sett.  Visste inte man kunde bygga såna på riktigt! ( kolla bilden! )


Nere vid stranden, där vi gick av strandbussen !  Fint !


Det blev också lite badande i poolen när vi kom tillbaka till hotellet ( kolla bilden, det är jag ^^ ) . Poolen va tempererad, alltså va det typ 28 - 30 grader i den! Underbart (a)  På kvällen satt jag på internetcafeét ett tag, saknade ju alla här hemma såklart! :)

FREDAG - 090206

Tog strandbussen ner till stranden idag med, låg och solade lite, blåste inte alls lika mycket, men den var röd flagga idag ( det va det igår med! ). Mamma och jag doppade oss i havet, en gång ( as kallt!! ). Vi gick också runt lite och kollade i affärer !  När vi hade kommit tillbaka till hotellet låg vi och solade vid poolen en stund, mamma och jag badade i poolen lite med.


Fanns en gammal fyr nere vid stranden,  vacker ( tycker jag ) !


En till sak byggs av sand på stranden, en drake.  Hur fin som helst! Denna va bredvid fyren och det fanns även fler sandsaker här ! (:


Senare, på kvällen gick vi till ett shoppingcenter och handlade lite, på vägen tillbaka gick vi till Holiday World. Där va det lite nöjesfält, vet inte riktigt hur man ska förklara, En byggnad + en inhängnad med lite saker, typ parisehjul, fritt fall, bowling och sånt,  Va lite roligt! 
Fanns en tjej med 2 papegojor där inne med, hon stod och tog kort på personen som fick ha fåglarna på sej. Cicci och jag blev offer.. ^^  Mamma köpte kortet sen, för 10 Euro.


Fotot ^^ ( jag har tagit ett kort på fotot! )


Lite utsikt från shoppingcentret vi va på, på kvällen ( i solnedgång )

LÖRDAG - 090207

Idag åkte vi till någon slags djurpark. Där fanns fiskar, djur, fåglar, reptiler och allt möjligt!  Fast mest fanns det nog fåglar. Det va jätteroligt där!  Helt underbart fint, och så 3 föreställningar.  En föreställning va med pappegojor ( se bilden! ), en va med örnar ( ! )  å en va med exotiska fåglar.  Hela parken va som en djungel, eller ett paradis, ajja vacker va den iaf! 

På kvällen åkte vi till ett stort shoppingcenter, Jumbo. Det va hur stort som helst och vi han inte ens kolla igenom halva !


Utsikten från den hödsta punkten på parken. Fint eller vad ?? (:


Fina kaktusar ! ( lägg märke till att den till höger ser ut som ett hjärta ! )

SÖNDAG - 090208

Idag gjorde vi nästan ingenting.  Legat ute vid poolen hela dagen typ, och sen på kvällen satt jag på internet cafeét ett tag. Det var nog det ända jag gjorde ^^

MÅNDAG - 090209

Idag åkte vi buss till Porto Rico där vi låg på stranden och solade. Jag brände mej jättemkt i knäväcken och är för övrigt röd som en kräfta hela jag. Jag brände mej också jättemkt på skinkorna ( ! ) kunde knappt sitta, och tack vare brännan i knäväcken kunde jag inte gå heller  !  HEMSKT !
Men såklart går jag, och sitter ändå, för på kvällen, när vi kommit tillbaka till hotellet tog vi taxi till Jumbo. Där shoppade vi lite igen, och så tatuerade jag med ( !!! )  Är så lycklig  :D  Det blev ett hjärta på högra vaden. Det blev jättefint och gjorde inte alls så ont som jag trodde det skulle göra ! Tatueringen kostade 50 Euro, men pappa va snäll och betalade ( så länge ), fick såklart betala tillbaka sen ^^


Min tatuering ( ! )

TISDAG - 090210

Idag har jag tagit det lugnt, suttit ute i solen lite grann på morgonen. Kunde tyvärr inte sola mer pga min solbränna så jag satt med linne, leggins och kjol. Senare gick vi en promenad till ett shoppingcenter. Förövrigt gjorde jag inte så mkt, spelade kort, läste och slappade.


Lite utsikt från shoppingcentret på dagtid ! (:

ONSDAG - 090211

Idag åkte vi hem. Resan gick bra och vi va hemma i Pauli igen ungefär vid 1 på natten. Jag gick och la mej direkt, utmattad efter resan ( igen ) .   ( bilder är före - efter resan )

Semestern har varit helt underbar! Hoppas det blir nästa år igen !!  (:

Kommentarer
Postat av: Hannah :D

Ni verkar ha haft redigt skoj ! :D

2009-04-13 @ 19:07:23
Postat av: Jeff

Fan vilket underbart fint ställe ni var på =)

Och på tal om sandslottet som va så jävla fint byggt och allt =)

Vill lätt ut och resa ja med men har inga pengar :(



Märktes iaf att du vart solbränd xD

2009-04-15 @ 09:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0