Det snö-ö-ö-ar igen ...

Hejsan alla där ute i vintervädret. Är det bara jag som tycker att det kan räcka med snö nu? Det bara snöar och snöar hela tiden känns det som. Jag vet , jag borde inte klaga eftersom jag varit i värmen över lovet, men det är faktiskt inte så roligt att komma hem och det är nästan dubbelt så mycket snö som det var när jag åkte. Om jag tar på mig stövlar och termosar och går in i snön på baksidan av vårat hus där snön ligger orörd då når det över knäna på mig, och jag är ändå över 170 cm lång .  Det är illa,  alldeles för mycket tycker jag! Har ni lika mycket snö på andra ställen i Sverige? Och om någon inte vet vart jag bor så kan jag säga att jag bor i Småland, på höglandet.
Blir det mycket mer snö nu så tror jag att jag beställer en ny biljett och flyger tillbaka till Gran Canaria. Någon som hänger på? Hoppas jag verkligen, för tror inte jag är ensam som är trött på snön?
Snön får mig verkligen på lessamt humör, det är inte kul, jag har inte lust till någonting. Det finns massa man kan göra, men ingenting låter kul i mina öron just nu. Hemskt! Men en sak jag får hålla tummarna för nu är att min idrott blir inställd imon! Inte säkert man får vistas i gympasalen nämnligen, tack vare all snö på taket. Får verkligen hoppas, för jag orkar inte med boxersise imon. Det är kul, men grymt jobbigt. Nästa vecka kan jag gå mer på det men inte alls imon !  Blää,  orkar inte ...
Idag påvägen hem från skolan åkte vi förbi en bil som kört på en älg mellan Flugeby och Sjunnen, sedan när vi nästan kommit till Pauli höll vi på att köra på en älg. Helt sjukt ! Bussen fick tvärnita och bussen driftade lite, men inget hände. Vi hann stanna och älgen sprang iväg. Men gud vad nära det var, tänkt om något hänt?!
Nej nu blev detta ett väldigt långt meningslöst inlägg... Så ska nog lägga in ett par bilder på all snö jag har på min trädgård och sen låta er som läser göra något roligare!



Måste påpeka något positivt också ! Nästan alla "skorpor" på tatueringen är borta nu :) Superskönt! Det försvinner massa varje gång jag smörjer, och det är så rackans kul att se dem försvinne och känna att tatueringen bli plan med huden (a) ,  tjohooo, jag är lycklig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0