Kul grej sett på facebook

Hej där. Innan såg jag en rolig status som en kompis som bor en bit härifrån hade skrivit. Ni ska få läsa det och sen säga vad ni tycker. Jag tycker det var lite roligt, för själv tycker jag det är allmänbildning liksom x)

Buss 350 mot Borås: Två tjejer ~14 sitter och pratar högt och det framgår att de båda håller på att konfirmeras. Tjej 1: Alltså visst var Jesus svensk? Tjej 2: Är du dum eller? Det är väl klart att han inte var. Tjej 1: Men Bibeln är ju på svenska. Tjej 2 (ironiskt): Jo, men visst det finns en liten by utanför Uppsala ...som heter Betlehem och där växte Jesus Svensson upp!

Nå? Håller ni med mig om att denna tjejen inte riktigt hänger med? ... Detta tycker jag är en sak som de flesta kan förstå. Är Jesus från Sverige liksom ? Naee, skulle inte tro det ^^ Haha. . Sjukt alltså.

Någon åsikt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0