Jag tipsar om ... Psykologi!

Jag rekommenderar starkt ämnet psykologi
Psykologi är ett väldigt intressant ämne att läsa faktiskt. Jag förväntade mig att man skulle förstå omvärlden mycket mer och, ja, jag vet inte riktigt vad mina förväntningar var, men jag kan säga att jag är chockad. Psykologi är sjukt spännande. Det är riktigt häftigt att höra om hur människan verkligen fungerar och man börjar tänka på ett annorlunda sätt efter ett par lektioner. Men för att förstå vad psykologin verkligen handlar om gäller det att följa med på lektionerna och att verkligen försöka. Det är nämligen många ord och nya begrepp som man måste lära sig att se skillnad på. Det är alltså krångligt, men när det väl lossnar så är man fast.

Jag tycker egentligen inte om våra torsdagar i skolan, har bara massa långa lektioner och jag går i skolan från halv nio till tio över fem då. Men tack vare psykologin så kan jag inte hata den dagen. Jag liksom går runt och längtar till nästa lektion, undrar vad jag ska få lära mig härnäst.
Funderar du på om psykologi är något som skulle intressera dig? Jag är nästan helt säker. Men alla människor är olika så vem vet? Men det är HELT KLART värt ett försök att gå kursen. Det är inte alltid enkelt, men kunskapen du får med dig. Den är obeskrivlig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0