27 maj.

Tiden går fortare än vad man tror. Hänger inte riktigt med. Sommaren har kommit på riktigt och jag har bara två dagar kvar i skolan för denna terminen, sedan är hela första året klart. Bara två år kvar innan jag är färdigutbildad sjuksköterska. Helt galet! Längtar som en tok tills jag är klar så jag får komma ut och jobba. Känns så underbart att jag valt rätt och att jag trivs så himla bra med min utbildning och med mitt val. Det jag har kvar denna terminen nu är ett situationsspel som ska övas på imorgon och sedan redovisas på måndag som en del av examinationsuppgiften för denna kursen, sedan ska jag också skriva ett kort paper som jag påbörjade idag lite smått. Det jobbigaste på den andra uppgiften är att hitta artiklar som jag ska referera till. Inte helt enkelt att söka efter och hitta anpassade och bra artiklar som passar till det jag ska skriva om. Men jag är ledig och ensam hemma både torsdag och fredag denna veckan så då tänkte jag försöka leta och till och med skriva klart uppgiften, så är den färdig sedan och jag kan ta lov redan på måndag eftermiddag nästa vecka. Vore toppen!
 
Igår var mamma på besök här i Alvesta och då cyklade vi till sjön och låg och solade. Mamma tog första doppen för i år men jag som är rädd för vatten (haha), doppade bara fötterna. Aldrig att jag vågar doppa mig på djupt vatten.. Uhh, kan ju finnas hur många fiskar och otäcka saker som helst där ju! I helgen hjälpte jag pappa att måla segelbåten och då var jag dum att inte smörja in mig något så brände mig på axlarna så idag har jag riktigt äckligt ont. Gäller väl att smörja mycket nu, morgon och kväll, och hoppas att jag kanske inte börjar fjälla. För färg blev det ju i alla fall, fast att det blev rött i stället för brunt! ;)
 
Ha det bra där ute i solen,
puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0