Lördagssminkning

Tog sovmorgon idag, gick upp och dammsög, tog en lång dusch och har nu suttit och sminkat mig. Kom på för några dagar sedan att eftersom jag gärna vill lägga upp lite bilder här på bloggen ibland, och gärna på när jag sminkat mig - på resultatet - så är det ju bra mycket bättre att fota med min kamera än med mobilen. Blir mycket bättre och klarare bilder och man ser mer rättvist resultatet, detaljer osv. Är lite roligt att fota igen, men bara såhär lite hemma, småsaker eller så. Här kommer dagens sminkning i alla fall:
Primer: Emite Make Up Diamond Heart (från Glossyboxen), Foundation: Maybelline New York Fit Me Anti-shine stick i färgen Ivory 115, Concealer: Maybelline New York Fit Me i färgen 15, Puder: Mineralpuder från Tikei, Bronzer: H&M powder blusher i färgen Deep brown (är egentligen ett rouge, men för mig fungerar det bra som bronzer), Rouge: H&M powder blusher i färgen Tango ping, Ögonbrynspenna: Kicks Eyebrow definer i färgen Dark Blonde, Ögonbrynsgele: Maybelline New York Browdrama Sculpting Brow Mascara i färgen Transparent, Ögonskugga: Sleek i-Divine (blandade olika färgen från paletterna Au Naturel 601 och Storm 578) och Make Up Store Microshadow i färgen Golden, Ögonfransböjare: tror den är från H&M, Mascara: Benefit Roller Lash (från Glossyboxen), På läpparna: Milani Color Statement Lipliner i färgen 08 Fuchsia.
 
Där har vi det, allt smink som jag har på mig idag. Ska bara vara hemma hela dagen, så vågade mig på en lite mer färgstark färg på läpparna. Blev väldigt nöjd och var roligt att testa lite nya produkter i och med Glossyboxen som kom igår. Primern är jag hyffsat nöjd med, var ganska smidig att få på huden men kände ändå att det behövdes ganska mycket produkt för det torkade in så fort, förstår ni hur jag menar? Det är visserligen den första primern jag testat som är i flytande form (brukar använda Tikei mineralpuder-primer annars) så har inte så mycket att jämföra med egentligen. Men ska fortsätta testa den tills den tar slut så får jag utvärdera detta senare. Mascaran jag använt idag är också ny och wow vilka fransar! Ser ni?? Framförallt underfransarna är sjukt imponerande. Dock var det lite svår att måla med då den är i test-format, alltså mindre än normalstorleken. Var lite knepigt att komma åt ordentligt och det blev lite kladd och fransarna klumpade ihop sig lite. Dock såg man resultat direkt på vilken längd och volym fransarna fick. Ska bli väldigt roligt att fortsätta testa även denna maskaran. Borsten var väldigt annorlunda mot vad jag använt innan så det är väl bara att vänja sig att använda den rätt antar jag.
 
Nu är jag vrålhungrig då jag fortfarande inte ätit frukost så det tänker jag göra nu. Dricka kaffe och äta lite gott. Sedan får jag se vart dagen leder mig. Borde flyttpacka lite senare och det lär jag nog göra, men tänker inte ägna hela lördagen åt det. Något roligt ska jag nog kunna hitta på. Ha en fortsatt bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0