27/10 -10

Allt är inte så dåligt som man tror från början.
Som ni säkert hört mig klaga över innan har jag ju jättelång håla på onsdagen då nästan alla andra slutar. Jag har trafikkunskap (efter skoltid, men på skolan) så jag måste sitta kvar efter skolan från ett då jag egentligen slutar till tjugo i fyra då trafikkunskapen börjar. Men jag tycker inte det är så dåligt längre. Speciellt inte när man har läxor att göra. Idag gjorde jag klart allt (nästan) som jag har tills imorgon och fredag. Alltså har jag bara lite trafikkunskap jag måste läsa ikväll (för det fick jag ju inte fören på lektionen idag, efter rasten). Riktigt skönt känns det att inte behöva tänka på massa läxor. Dock har jag en hel del till veckan efter lovet (För jag har höstlov nästa vecka! Tiden bara rinner iväg!). Det blir lite jobbigt, men jag får helt enkelt ta hem massa imorgon och ta hem resten på fredag. Sedan får jag offra minst en dag som jag ska ha som läxdag. Kommer aldrig sitta med allt i sista minuten. Det klarar jag inte av.

Tur i oturen som man säger.
Fick sluta tidigt från trafikkunskapen idag. Slutade fem över fyra. Det var en dum tid för den vanliga bussen jag brukar åka med är vid gymnasiet åker därifrån tio i fyra. Sedan går det en buss till, fast den går inte runt gymnasiet utan går endast från stationen, och den går kvart över fyra. Alltså hade jag tio minuter på mig att ta mig genom hela stan. Det hade gått, men så hade jag lite otur. Jag skulle egentligen fått skjuts av Martin på cykel, men så hittade han inte sin cykelnyckel. Jag sket i bussen då och gick istället med Victor till Maxi. Men när vi kom dit så ser jag Kickan och hennes mamma. De hade precis handlat klart så jag åkte med dem hem. Vi körde om bussen. Hur tur var inte det? Jag är otroligt tacksam att de handlade klart precis i det ögonblicket!

Jag förväntar mig inte att ni läser när jag skriver såhär långt, men texten är inte bara för er, den är även för mig som en slags dagbok. Ibland behöver man skriva av sig eller vill bara skriva ner något värt att komma ihåg. Jag tycker iaf det är roligt att gå tillbaka ibland och kolla hur man tyckte och tänkte innan. Det är även roligt att läsa om gamla minnen.

Kommentarer
Postat av: Jennifer [fotoblogg]

sv; hihi länk kommer i morgon :D

2010-10-27 @ 18:24:05
URL: http://starofusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0