Det blir ju rätt, men ändå helt fel...

Jag är förkyld. Fast inte täppt i näsan, inte ont i halsen eller det där vanliga. Jag har blivit sjuk i huvudet bara. Vilket blir helt fel att säga men ändå precis det jag är. Jag är inte dum, utan har bara ont i huvudet, trött och allt det där. Alltså är mitt huvud sjukt liksom. Hoppas ni förstår?

Råkade nämligen säga fel imorse när jag stod och väntade på bussen. Jag, Cajsa och Kickan stod och snackade om hur förkylda vi var. Kickan och Cajsa hade ont i halsen och allt det där medan jag utbrast att jag bara "var sjuk i huvudet". Båda började skratta och det tog en sekund innan jag insett vad jag egentligen sagt. Jag förklarade för dem vad jag menat och båda förståd liksom, men det kändes ändå lite halvdumt. Jag hade ju förklarat precis hur min förkylning satt sig när jag sa att jag var "sjuk i huvudet" men ändå uppfattade de andra det som en annan betydelse. Men det är klart, jag hade uppfattat det så jag med och gjorde det också när jag insett vad jag sagt.

Någon som hamnat i samma situation?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0