Fototips - regnbågens färger

Jag har ett litet fototips till er. Själv testade jag det första gången igår och tycker resultatet blev ovanligt, men ur-läckert. Om ni kikar på denna rosen här ovan, kan ni då försöka lista ut hur jag har tagit den bilden (den är totalt oredigerad. Det ända jag gjort är att lagt dit mitt namn på den)? Om ni funderar ett tag kommer ni säkert på det, och likaså ifall ni har använd den här metoden innan.
Det jag gjorde var att spruta lite vatten på rosen. Sedan väntade jag till solen tittade fram och tog en cd-skiva (baksidan) och hade den som "spegel". Ni vet att en cd-skiva visar alla regnbågens färger ifall solen skiner på den? Det var precis vad jag utnyttjade här. För när solen speglades i cd-skivan så lyste alla dessa fina färger på rosen.
Jag hoppas ni förstod! Annars får ni hojta till så kan jag försöka förklara bättre. :)

Kommentarer
Postat av: Jennifer [fotoblogg]

sv; då önskar jag dig lycka till :)

2010-09-19 @ 16:49:43
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: whalle

haha grymt coolt tagen bild asså :D

fina bilder för övrigt :)

2010-09-19 @ 23:16:06
URL: http://whalle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0