Marängspöken

Maräng-spöken,
är supergott kan jag lova! Jag bakade dessa söta saker till Halloween och det finns bara tre stycken kvar idag. De har gått åt som smör. Kul när man bakar och det uppskattas och äts av. Det var faktiskt första gången jag gjorde maränger, men det lär jag göra fler gånger. Det var både smidigt och kul. Samtidigt kan man ju använda äggulorna till att baka något annat medan marängerna är i ugnen - perfekt om man, som jag, älskar att baka!

Jag har börjat få lite ont i halsen ikväll. Hoppas att det bara är tillfälligt, så det inte är en förkylning som är påväg. Men alla mina förkylningar hittills har börjat med halsont så risken är ju att jag inte slipper undan. Men jag håller tummarna, äter honung och dricker varmt! Resten får kroppen ta hand om.

Imorgon blir det Jönköping en sväng, och sedan ska jag till Hanna och få lite information om diet-drycker. Det blir lite motivation och provsmakningar osv. Ska bli spännande och lärorikt! Har nog föresten inte sagt här på bloggen att jag håller på att "banta". Om nu det är rätta ordet för det jag gör. Jag har bestämt mig för att gå ner 10 kg utan att anstänga mig eller så alldeles för mycket. Det jag har gjort hittills är att minska på godis och godsaker rejält. Sedan har jag bytt ut frukosten mot en shake, som jag faktiskt blir mätt på! Jag äter mer sallad och frukt än vad jag gjort innan. Sedan till lunch, middag osv äter jag som vanligt i princip. Bara att jag tar lite mindre portioner (äter tills jag är lagom mätt och undviker den där extra portionen man brukar ta endast för att maten är god), äter mindre av pasta, ris och potatis och äter mer grönsaker, frukt och kött i stället. Lax och kyckling är nyttigt! Jag är inte jätteengagerad som sagt, men lite lagom ändå! Jag har gått ner cirka fyra kg på några veckor. Får se om och när jag når mitt mål. Men förhoppningsvis kanske det blir lagom till jul? :) Har ni frågor om detta får ni gärna ställa dem! Det är lättare än vad man tror att ändra sina matvanor lite. Och roligt har jag samtidigt! Det gäller bara att ha motivationen till det! Kan göra så att jag skriver ett lite mer ingående inlägg om just detta en annan gång! För ideér och motivation åt andra!

Nu ska jag krypa ner i min sköna säng och titta på CSI. Hoppas jag somnar fort eftersom jag ska upp halv åtta imorgon. Ska hinna duscha på morgonen tänkte jag. Tar ett litet tag att fixa i ordning håret och luggen så det gäller att gå upp i tid! hehe . Nu ska jag sluta tjattra och borsta tänderna i stället! Puss & godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0