Andreas 20 år!


Min pojkvän har idag fyllt 20 år! Hans födelsedag började med att han fick The på sängen (han ville inte ha frukost då han inte brukar äta det), så då gick jag in med en fin bricka med the och paket och så spelade jag upp en "ja, må han leva-låt" via Spotify på mobilen (känner mig inte så bekväm i att sjunga på allvar så tyckte detta var en kul grej!). Andreas vaknade och blev glad, fick sina paket och en stor puss på munnen. Så vad fick han då? Jo, i lördags fick jag lite panik, för kom på att jag ännu inte köpt något till honom (!!). Efter att ha valt mellan massa olika saker så hade jag glömt bort att bestämma mig, och tiden gick samtidigt så fort med allt tentaplugg. Hur eller hur så beställde jag två saker på nätet. Det var en "The joker -tröja" och sedan ett anger management-set med tre skumgummi bollar i olika storlekar. Dessa är det meningen att man ska trycka ihop och kasta när man är arg, vilket passar perfekt när Andreas förlorar när han spelar tvspel, haha :). Förutom dessa så lovade jag honom att bjuda på hockey en gång, så får försöka hitta en match vi kan gå på och så betalar jag den åt oss båda. Känns som rätt bra grejer, då han i alla fall har önskat sig hockeybiljetter! Han fick dessutom bestämma mat, och då valde han min special kycklinggratäng som vi båda älskar. 

Fredrik var här med ett par timmar mitt på dagen. Drack lite kaffe och gratulerade Andreas. Då fick han det nya assasins creed. Inte så illa! Gissa vad han sitter och spelar nu liksom? Haha

Vi har äntligen internet nu med. Har fått använda internet från mobilerna hittills sen vi flyttade hit. Men idag äntligen kom en kille och installerade något så nu har vi bredband! Gött!

Hade ju vårdteknik idag på förmiddagen, med kapillär och ven-provtagning. Så sjukt galet kul! Bara längtar tills man blir riktigt haj på det där och får in rutinerna ordentligt. Men kapillärprov var inga problem alls, var ju bara ett stick i fingret. Venprov däremot är när man tar blodprov i armen (!!). Är så sjukt imponerar av mig själv och alla i min klass, hur duktiga vi är, och sedan längtar jag tills man får komma ut och praktisera detta på riktigt! Sjuksköterska är så rätt för mig och det är superskönt! För att återgå till venprov igen så fick vi först öva på låtsasarmar, sedan fick vi öva på varandra. Jag tog på Fanny och det gick jättebra! Fick blod direkt! Läraren var imponerad av att alla i gruppen lyckades så himla bra, i och med att det bara är vår första termin här, och att vi aldrig tagit venprov tidigare. Ser fram emot imorgon, då blir det mer vårdteknik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0