En plan för studierna

Med tanke på hur tufft det var att plugga till denna tentan har jag bestämt mig för att vara noga och verkligen gå igenom efter varje föreläsning vad den handlat om, vad jag lärt mig och skriva en sammanfattning på området. Detta kommer jag ha sjukt stor nytta av sen när jag väl ska tentaplugga igen. Att redan ha förstått allt så det mest bara är repetition. På grund av detta så skrev jag ut powerpointen vi ska använda imorgon och läste även igenom sidorna i lilla boken om cirkulation, så jag har en överblick inför föreläsningen. Sedan kommer jag förstå mycket bättre under föreläsningens gång och sen efter när jag ska skriva min sammanfattning kommer jag förstå ännu lite mer. Känns som en bra plan! Hoppas bara jag kommer orka hålla igång den, blir ju en del plugg utöver föreläsningarna, men det får man offra om man ska orka med i längden!
Har ni något bra plugg-tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0