I väntan på lasagnen.



Härligt att äntligen vara hemma. Klockan är strax efter 18 och när jag tänker att jag vid denna tiden slutar imorgon blir jag helt trött hela jag. Det är ju mörkt? Sent? Kväll? Vid denna tiden ska man ha hunnit äta middag, diskat, styrt om men allt man nu ska göra och nästan hunnit gå och lägga sig.. Eller nästan i alla fall. Men det är värt mycket att lägga ner tid att öva på vårdteknik så tar tillfället i akt när jag ändå är i skolan. 

Visst är det en underbar känsla när frysen och kylskåpet åter är fullt när det varit tomt ett tag? Jag älskar den känslan. Man vet att man har mat igen och det är underbart! Köpte en frysen färdig lasagne som vi tänkte ta nu ikväll. Orkade inte laga något jobbigt utan tänkte att vi gör det enkelt för oss. 

Tvätten är i maskinen i alla fall men Andreas sparar disken till efter maten. Men jag bryr mig inte om när han gör det - bara att han gör det! Inte mycket jag kräver av honom, men skönt att han hjälper till och diskar varje dag. Det är värt så mycket!

Nu ska jag fortsätta njuta av (och försöka att inte somna!) CSI tills lasagnen är klar. Magen kurrar en del så ska bli oerhört gott med mat så fort den är klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0