Mitt uppe i storstädningen.

Städar för fullt här hemma. Eller ja. Gjorde nyss. Känns som min rygg håller på att gå av så jag gick och la mig ett tag. Jag tänker inte ta död på mig själv... Men dammandet är klart och toalett och handfat är klara. Så är i princip bara golven kvar sen. Dammsuga och torka golv. Vill ha det fräsch hemma till kalaset på lördag. Annars kommer jag ju städa mer noga nästa helg, då adventstädandet äger rum! Kommer vara mycket roligare att städa då troligtvis då jag vet att det kommer bli riktigt julfint när jag är klar! Just nu hatar jag att städa. Fy vad tråkigt det är. Lyssnade på musik i början - med hörlurar - och sjöng och dansade till för att städandet skulle bli roligare, men då kom Andreas efter ett tag och sa att jag sköng jättehögt. Att säkert alla grannar hörde. Så det var bara till att stänga av musiken och städa i sin ensamhet, medan Andreas satt och spelade tvspel (väldigt kul eller hur?). Nu kanske ni undrar varför inte han hjälper till, men det är så att jag bara litar på mig själv när det gäller städning. Sen hittade jag ett par små sysslor som han fick göra..

I skolan idag så hade vi vårdteknik. Övade att ta blodtryck, kolla puls, sugning övre munhåla, temp, och fick information om syrgas och hur det används i vården. Ganska intressant, och det här med att kolla blodtrycket är svårare än vad man tror! Kommer behöva öva mycket på det!

Ne, nu är det nog dags att fortsätta igen. Tiden går ju. Vill inte städa tills sent i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0