Mycket har hänt...

Funderar ärligt på om jag ska börja blogga igen. Kan vara roligt att komma ihåg om några år vad som hände i livet igentligen, hur tankarna gick och vad jag hade för mig om dagarna..
 
För att köra en liten snabb uppdatering nu då, för det var i mars (!!!) jag bloggade senast.. Oj, vad mycket som hänt sedan dess när jag tänker efter!
 
Jag sökte till sjuksköterskeutbildningen i Växjö - och kom in. Andreas började även plugga till musiklärare samtidigt så vi bodde ett litet tag i en etta vi hyrde i andra hand. Hade 25 kvm att dela på, på campus, så det var en upplevelse. Sedan fick vi (som tur var!) tag i en större lägenhet som var privatägd av en tant. Så där bor vi nu. I Alvesta, och har uppdaterat våra 25 kvm till 67. Det är en mysig lägenhet med snedtak och sådär, så stormtrivs verkligen!
 
Utbildningen går framåt. Hade en "flum-tenta" i lite historia, patientperspektiv, människobilder osv, som jag klarade. Igår skrev jag min andra tenta, och den läggs sedan ihop med den tentan jag ska skriva nästa lördag. Så denna veckan kommer bestå endast av plugg, i princip.. Sitter hemma hos mina föräldrar nu. Ganska skönt att vara "hemma" lite. Och det där med "hemma", det är svårt nu när man har två hem. Åker liksom hem, från hemmet... hmmm..
 
Hur eller hur. Vad har mer hänt sen sist då? Jo, jag jobbade under sommaren, och så var jag även utomlands en sväng med Andreas och resten av Vetlanda-revy-gänget. Var på Malta, och det var verkligen superskönt! Varmt och gött och allmänt avslappnande! Får se om jag kan lägga ut ett par bilder. Kanske både från resan och på lägenheten. Kan vara roligt att gå tillbaka och minnas i framtiden!
 
Annars har väl livet sett ut som vanligt tror jag. Dagarna kommer och går!
 
Hoppas jag kan hålla det denna gången, att fortsätta uppdatera här en gång ibland alltså. Ja, vi får väl se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0