Halloween

Min halloween var mysig. Jag och Andreas åkte hem till hans familj och umgicks med hans släkt hela dagen. Först var det bandy där hans lillasyster spelade i Vetlanda. Efter det åkte vi till hans farmor på middag. Hon brukar bjuda in på middag varje Halloween för att ha en minnesstund och träffas med familjen då hennes man (Andreas farfar) gick bort vid Halloween för 13 år sedan nu (tror jag det var). Det är en tradition de har och jag personligen känner att det är jättefint att alla träffas då för att äta gott, prata minnen och sedan åka ut till graven och tända ljus och tänka lite. Allt var jättetrevligt och hur mysigt som helst. Det är verkligen viktigt att umgås med nära och kära, och jag är otroligt glad över att Andreas släkt håller ihop så bra och att de träffas ofta. Jag själv har inte alls bra kontakt med min släkt. Det är nog lite mitt fel, men samtidigt har det nog bara blivit så. Jag har kusiner jag inte träffat på flera år. Visserligen är min släkt ganska stor, men det borde ju inte hindra den från att träffas i alla fall en gång per år. Men finns inte viljan är det svårt. Jag ska i framtiden i alla fall försöka hålla ihop med min syster, bror, mamma och pappa och även fortsatt med Andreas familj och släkt. Göra så gott jag kan.
 
När vi kom hem sen på kvällen var vi ganska trötta. Vi mös lite med katterna som varit själva hela dagen och sedan åkte vi och handlade. En hel del lösgodis, mat och lite smått och gott. Sedan såg vi på Flash och sedan Wallander. Men då somnade jag och så sov vi båda i soffan till efter 1 någon gång då jag tillslut gick och la mig på riktigt. Blev inget märkvärdigt Halloween-firande med utklädnad, skräckfilm eller liknande, men är ändå väldigt nöjd med dagen. Middagen hos Andreas farmor var otroligt mysig och var trevligt att få fira dagen med familj.
 
Idag är jag hemma hela dagen. Ska försöka skriva på C-uppsatsen och vila. Blir en intensiv vecka nu med mycket skrivande då vi har deadline att gå efter.
 
Måste tala om också att jag beställde nytt smink från Madlady innan. De har 25% rabatt på HELA sortimentet nu i tre dagar! Passa på! På Madlady har de både Gerard Cosmetics och Milani. Två märken som har superbra läppstift. Ska bli spännande att visa er sen!
 
Hoppas ni haft en bra Halloween!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0