Några dagar kvar

I fredags fyllde ju Andreas år. Jag hade fotat min sminkning men när jag tittade på bilderna idag (har glömt/inte hunnit med innan) var ingen bild bra så man såg sminket ordentligt så lägger inte upp någon bild på det. I stället kommer en söt bild på Leia och Harry. Hur eller hur. I fredags fick vi besök på kvällen. Andreas hade bjudit in några klasskompisar som kom och så åt vi förrätt, varmrätt och choklad plus kaffe till efterrätt. Det var jättemysigt och blev väldigt lyckat. I lördags och söndags flyttpackade vi i princip bara, och spelade Fallout när vi tog "ledig tid". Igår var Anna här några timmar och vi gick igenom våra enskilda analyser för studien. Allt flöt på väldigt bra och vi har redan staplat upp preliminära kategorier och vet ungefär hur vi vill skriva resultatet nu.
 
Idag har jag hittills flyttpackat och tittat på youtube-videos. Är så trött på att packa nu så det är helt sjukt. Har också kommit till den gränsen att det börjar bli svårt att packa ner saker. Dels för att det nu börjar bli väldigt blandat i kartongerna, mycket packas i påsar och så börjar kartongerna ta slut (igen - vi köpte nya i söndags). Är mer att packa än vad man tror. Äger vi verkligen såhär mycket saker?? Det är även väldigt tråkigt att packa själv, men vad har jag för val när inte Andreas har tid att hjälpa till för han har skola, pianolektioner och rep. Har en del saker nu dock som jag inte vill/kan packa själv så ikväll när han kommer hem får vi fortsätta tillsammans. Är ju bara idag, imorgon och på torsdag kvar att packa. Sedan på fredag ska vi själva börja åka med kartonger och påsar till lägenheten. Försöka köra så mycket vi kan redan då så det underlättar själva flytten på lördag sen. Planen är nämligen också att sova i nya lägenheten fredag - lördag. Kommer ju inte ha någon säng där förän på lördagen, men vi har en 150-luftmadrass som vi kan sova på den natten. Måste dock hela tiden tänka på att inte packa undan saker man behöver den natten eller lördagsmorgonen, utan att det är lättåtkomligt eller packas på samma ställe så man hittar det. T ex lakan, påslakan, täcke, tandborste, handduk osv osv. Är mycket att tänka på nu och jag blir helt snurrig! Stressad är jag också. Ett riktigt nervvrak till och från. Är så mycket att hinna med och så lite tid. Vet att det kommer bli bra tillslut, men det känns så jobbigt att fortfarande ha allt framför sig. Nej fy. Blir stressad bara jag sitter och tänker på det nu. Måste slappna av lite, ta en paus, göra något annat en stund. Det kommer lösa sig och det kommer bli bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0