Smink från Madlady

I söndags beställde jag smink från Madlady som jag skrivit här tidigare. Största anledningen till att jag beställde var för att det var 25% rabatt på hela sortimentet och då tänkte jag passa på. Fick idag hem sakerna och har nu fotat och testat lite och tänkte visa er.
Det jag beställde var två ögonskuggspaletter från Sleek, ett rouge från The Balm och fyra läppstift från olika märken. Först kommer bilder på ögonskuggorna och rougen. Dessa har jag inte testat på mig ännu utan tog bara kort så att man kunde se bilderna. Nedanför dem kommer sedan bilder på läppstiften, som jag även testade på läpparna för att riktigt kunna avgöra om jag gillade dem eller inte.
 
Båda paletterna ser jag fram emot att testa. Tycker färgerna är superfina och de blir ett fint komplement till min palett jag har tidigare från Sleek (minns inte exakt vad den heter, men något med natural, eller neutral har jag för mig).
 
Detta rouge har en väldigt fin rosa färg, men den är väldigt väldigt rosa så får se hur det ser ut på kinderna sen när jag testat. Kanske hade jag velat haft en nyans mörkare, men det får jag nog avgöra sen när jag ser hur det blir i ansiktet. Ska bli spännande!
 
Detta läppstiftet beställde jag som en chansning. Tyckte färgen såg fin ut på webbsidan och har inte testat något läppstift från bh cosmetics tidigare så ville ge det en chans. Färgen såg väldigt fin ut på läppstiftet men det blev inte alls bra på läpparna. Tänderna ser jättegula ut, det var svårt att måla på läppstiftet och sedan när jag väl fått det okej runt läpparna så blev det en ful "rand" på insidan av underläppen. Svårt att förklara, men det blev ingen fin övergång till tandköttet/insidan av läppen. Förstår ni? Har inte testat hållbarheten, men kommer nog aldrig använda detta läppstiftet igen då framförallt färgen och hur det la sig på läpparna var jättefult. Tog aldrig kort på vad färgen hette på detta läppstiftet, men det var i färgen charming.
 
Detta läppstift kommer från Milani cosmetics och jag köpte det i färgen Matte Naked. Ser ni vilken fin färg det är? Helt perfekt när man vill ha något som liknar ens egna läppar. Jag har inte så mycket att säga om det mer än att jag hittills älskar det! Troligen min nya favorit...
 
Nästa läppstift kommer ifrån Gerard Cosmetics. Har tidigare ett läppstift därifrån i färgen Rodeo Drive, som jag älskar. Det är troligtvis det läppstiftet jag använder mest just nu. Färgen på detta nya läppstiftet, Kimchi Doll, tycker jag väldigt mycket om! Är ljusare än mina egna läppar utan att vara jätteljust. Inte alla dagar man vill ha ett utstickande läppstift på sig men ändå vill att det ska synas att man har läppstift. Vill att det ska finnas där, men ska inte sticka ut för mycket. Så, jag verkligen älskar detta läppstiftet och ska bli spännande att testa ifall det håller lika bra som Rodeo Drive gör!
 
Det sista läppstiftet är ett liquid lipstick från Gerard Cosmetics i färgen serenity. Har ett likadans tidigare men i en annan färg, som drar mer åt det corall-orangea hållet. Hållbarheten på det är fantastiskt men jag är lite skeptisk mot färgen då jag är ute efter något lite mer neutralt. Därför valde jag att beställa en färg till och testa. Denna färgen gillar jag verkligen! Kanske inte något jag skulle ha till vardags i skolan, men absolut till fest. Då jag testade detta sista på läpparna lät jag det sitta kvar. Ska bli roligt att se hur hållbarheten är. Kan återkomma senare idag med en uppdatering. Jättefin färg verkligen!
 
Det var allt som var i paketet denna gången. Tycker verkligen det är roligt med smink och kommer beställa mer så småningom. Nackdelen är att det kostar pengar, men ska försöka tänka på att bara beställa saker som jag behöver. Tänka efter en extra gång innan. Skulle till exempel vilja ha en fondation, använder just nu en CC-cream som inte är jättebra täckning med. Sedan vill  jag ha ett par läppännor. Beställde en förra gången jag handlade, men den var knallrosa i en mörkare färg. Fin, men absolut ingenting som jag använder till vardags. Skulle vilja ha ett par mer neutrala nude-färger. Men det får bli en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0