29 Oktober

Först vill jag komma med en liten uppdatering om Harry och Leia. Det går verkligen jättebra med dem. Harry biter henne fortfarande ibland, eller håller fast och trycker ner och hon skriker som en stucken gris, sedan kommer hon loss och springer och fortsätter och busar med leksaker hon hittar. I nästa stund tvättar de varandra och kurrar för fullt. Är mysigt verkligen. De har inte riktigt sovit ihop än. Bara någon kort stund då Harry inte riktigt är redo för det. Leia kommer gärna till Harry och vill sova, vaknar han inte när hon kommer så kan de sova ihop ett tag, men sedan går han och lägger sig en centimeter därifrån typ. Dock tvättar de varandra som sagt och sover gärna i närheten av varandra, väldigt nära, men inte riktigt intill. Har även testat att ha de ensamma hemma några timmar, utan att först stänga in Leia i sovrummet. Och det fungerade bra vad vi tror i alla fall. Känns skönt att man faktiskt vågar lämna dem en stund utan att behöva oroa sig att de ska skada varandra.
 
La aldrig upp några bilder på kläderna jag köpte i lördags, men det kanske kommer senare, vi får se. I söndags var mina föräldrar här och det var mysigt. Pappa lagade våra cyklar och sedan tog vi en sväng till Växjö för mamma blev avundssjuk på en kofta jag köpte under lördagen. Hon ville ha en kofta själv med så åkte in och köpte en.
 
Den här spegeln sitter jag och sminkar mig vid nu. Är en ögonskuggspalett från Sleek. Den fungerar bra mycket bättre än spegeln i badrummet då jag sätter denna i vardagsrumsfönstret och då får perfekt ljus i ansiktet. I badrummet kommer ljuset från en dålig lampa från ena sidan och lyser upp halva ansiktet och är det ljust ute får jag ett helt annat ljus från fönstret på andra halvan av ansiktet. Är riktigt svårt att få ansiktet jämnt-sminkat i badrummet.
 
Ser ni vad fint det är ute? Älskar hösten och alla dess färger. Tycker det är jätteskönt att det inte varit så regnigt ännu i höst, mycket sol och mycket uppehåll, vilket gör att jag njuter som bara den!
 
I måndags hade vi första handledningen för C-uppsatsen. Hade lite frågor vi tog upp med vår handledare och diskuterade igenom en del saker. Var väldigt bra! Pilotstudien har vi haft ute nu i ett par dagar och imorgon ska vi träffas, jag och Anna, och diskutera igenom svaren på pilotstudien samt börja skriva på bakgrunden igen. Har ju en del från projektplanen, men har lite saker vi ska lägga till.
 
Blev ett långt inlägg nu, men hade lite att skriva om. Ska försöka blogga lite oftare istället så behöver inte inläggen bli så långa. Puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0