Nya läppstift från Gerard Cosmetics

Jag har väldigt länge tyckt att det är roligt med smink och att sminka mig "rätt". Eller alltså, med bra produkter och göra det fint och noggrant. Dock är jag så fruktansvärt lat så jag har aldrig känt att jag "orkat med" det. Varken att ta mig tid på morgonen att verkligen sminka mig och göra mig i ordning sedan tänker jag med att det blir jobbigt på kvällen att ta bort allt smink. Hur som helst. Latheten har lite hindrat mig. Jag är dock för ett ganska neutralt smink, vill inte att det ska sticka ut massa eller lysa eller så i färger utan vill ha det väldigt naturligt. 
 
Har senaste veckan börjat titta på olika youtube-kanaler och personer där som lägger ut mycket om smink och jag blir så inspirerad och sugen på att själv faktiskt ta mig tiden att göra det, för det är ju så himla roligt! Bestämde mig för i slutet av förra veckan att beställa två stycken läppstift från Gerard Cosmetics (beställde från madlady.se). Det ena läppstiftet beställde jag i färgen Rodeo drive och det älskar jag redan. Är precis i min smak när det gäller färg. Naturligt, men syns ändå att man har något på läpparna. Det andra jag testade hette Hydra-Matte Liquid Lipstick med färgen Aphrodite. Det var också väldigt fint men dock lite annorlunda och syns mer på läpparna. Har inte riktigt bestämt mig om vad jag tyckte om det än. Det var inte skrikande på något sätt, men heller inte jätteneutralt. Får testa det några gånger och sedan återkomma. Det jag märkte dock med liquid lipstick var att det torkade in på läpparna väldigt fort. Alltså man tog på det (som ett läppglans typ) och sedan torkade det in och det kändes inte som man hade något på läpparna, de blev alltså "torra" igen fast att färgen var kvar. Så ska bli spännande att testa det och se hur det sitter kvar medan man t ex äter eller dricker något. Det vanliga läppstiftet (som jag älskar) känns som ett läppsyl på läpparna, men då kanske det också försvinner ifall jag äter eller dricker, som andra läppstift och sådant jag testat gjort. Dock har det ju varit betydligt billigare (och kanske sämre) märken. Vem vet, det återstår att se. Ska bli spännande! Här nedan kommer i alla fall två bilder på när jag har läppstiftet på mig.
Läppstift från Gerard Cosmetics i färgen Rodeo Drive.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0