Ontologi & Epistemologi

Någon som förstår begreppen? De är inte jätteroliga alltså. Jag och Anna har suttit och skrivit vår essä idag till den vetenskapsteoretiska examinationen. I den skulle vi bland annat beskriva ontologi och epistemologi och hur vi planerar utgå från dessa begrepp och synsätt i vår studie. Suck. Var riktigt tungt och nu är jag inte lite trött i huvudet. Anna har tagit bussen nu, för vi är preliminärt färdiga i alla fall. Jag sitter ensam kvar på bibblan och väntar till klockan blir halv fem då Andreas slutar, så vi kan åka hem. Känns skönt ändå att vara preliminärt färdig både med projektplanen och med essän. Detta innebär att vi på måndag ska sitta och läsa igenom dem var och en för sig och sedan finslipa och bara göra dem helt klara helt enkelt. Sedan kan vi släppa dem tillfälligt. Så småningom kommer även opponering och respondering ske, men det är lite längre fram i tiden.
 
I helgen har jag bra planer. Ikväll blir det tacos och vin hos Emma. Ska bli jättemysigt att umgås lite och tänka på annat än skolan. Imorgon eftermiddag ska vi fira Andreas mormor på en restaurang, tillsammans med hans familj, och sedan gå på teater efter det. Det ser jag verkligen fram emot! Söndag sedan ska jag och Andreas åka hem till mina föräldrar. Var riktigt länge sedan nu! Pappa skulle bjuda på god mat sa han och så ska vi passa på att byta till vinterdäck på bilen. Var ett tag sedan jag hade en sådan "fullproppad" helg, men ser fram emot det. Det är verkligen bara roliga saker.
 
Måste också säga att jag är stolt över mig själv då jag lyckades sminka mig på en halvtimma i morse. Är en grym förbättring mot tidigare då det tagit en himla tid. Blir nog ännu snabbare så småningom, men hellre än halvtimma än en timma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0