Svampplockning med pappa

Idag har jag varit ledig från jobbet efter en jobb-helg och då kom pappa på besök. Han hjälpte mig att äntligen få tummen ur och köra den gamla soffan (som stått i förrådet i säkert över ett år nu) till tippen. Har inte blivit av då jag och Andreas inte har dragkrok på vår bil och man bara skjuter på det hela tiden med att be om hjälp med att låna bil och hyra kärra osv. Men nu är det gjort och det känns fantastiskt!
 
Vi tog oss också en åktur ut i skogarna utanför Växjö och att leta svamp. Hade ingen aning om vart det fanns bra svampskogar så vi bestämde ett håll att åka åt och så kollade vi lite. Sammanlagt kom vi hem med kanske 8 st trattkantareller och väldigt många fler älgflugor! Äckliga små kräk... Flygande fästingar! Var väldigt skönt att komma ut och gå i skogen. Älskar ju det. Får dock aldrig för mig att åka ut själv, utan roligast när t ex pappa följer med. På sista stället vi gick var det fruktansvärt. Riktig sankmark och vi tänkte att det var för långt att vända och gå tillbaka så vi skulle fortsätta för att det skulle bli närmare till bilen, men herregud vad rädd jag var hela tiden för att trilla och bli blöt, eller fastna! Inte kul... Gick dock bra som tur är!
 
Så, inte särskilt mycket svamp men vi hade i alla fall tur med vädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0